lördag 3 maj 2008

Lördagskväll

Gó afton gott folk!

Nu sitter man här igen framför datorn...gubben sitter o spelar GTA4 och sessan har jag precis lagt i sin säng för natten.
Det är märkligt, hur mkt hon än sover på dagarna somnar hon alltid nästan samma tid varje kväll..tihi...Hon somnar nästan alltid mellan kl 21,30-22,30, allt som oftast 21,40 typ. Så man har lite ensam tid om kvällarna me gubben eller sig själv. Det är rätt skönt....så har vi nästan haft det sen hon kom. Dock va första månaden lite speciell men dom andra två som hunnit passera har varit rutiner rutiner rutiner som tydligen har satt sig hos henne....Himla bra d dära att skapa rutiner. Tror man måste ha det redan från början för att få sitt barn dit man vill så att säga!

Fast inatt har hon varit lite jobbig eller ja egentligen inte, d fanns ju en orsak men kl 01,30 är man inte så sugen på att sitta uppe o värma mat men d fick jag vackert göra då hon tömt tuttarna och klockan 02,15 fick jag värma lite ersättning som jag sedan fick ge henne lugnt o stilla i soffan för att hon inte skulle vakna till liv helt o tro att d var morgon....hon åt rätt så bra av denna o sen märkte jag att hon började grimatisera vilket innebar att mammsen fick byta blöja...en rejäl klick av tvåan hade satt sina spår där bak...haha....sen klockan 03,15 somnade hon om igen...då hade denna mammsen varit uppe från 01,15-03,15...trött som få men ändå pigg, hade svårt att somna om men d gick till sist....sen klockan 05 var d dags igen fast då la jag bara henne på tutten i sängen för jag orkade inte stiga upp... Sen började dagen för oss cirka 08,30 då vaknade både hon o jag.
Och idag har jag haft en mysdag för mig själv. Gubben fick ha Tilda helt själv idag några timmar, han var lite nervös innan jag åkte men jag lugnade honom med att han kommer klara det så fint så för han är ju världens bästa pappa till världens underbaraste snälla dotter.
Jag skulle nämligen på massage o makeup idag....o d va ju bara så grymt härligt, synd bara att tiden rann iväg så snabbt. Och fin blev jag med i min nya make up, dock shoppa jag inte allt hon satte på då detta va himla dyrt....förstår nu varför jag aldrig tar mig tid att sminka mig, allt d som är bra är dyrt som skjutsingen!! Hur har ni råd kvinnor? En annan shoppar mascara o lite ögonskugga på H&M sen e d bra kanske ngra billiga borstar o så men inte lägger jag tusenlappar på smink inte.....Jag som tänkte jag skulle lära mig hur man sminkar sig snyggt o framhäver sina ögon men faen inte för d priset....sminkar mig så sällan...kan räkna d på en hand.

Aja jag hade en mysdag iaf, sen mötte lilla familjen upp mig efteråt och vi begav oss ut till Burlöv center där vi skulle kolla priser på tårtor o kakor till dopet...d fick bli massa kakor istället för tårta så d handlade vi redan nu inne på Frasetti, sen gick vi en liten runda på Burlöv center innan vi åkte hem.

O när vi väl kom hem kände jag hur tröttheten kom krypandes efter en jobbig natt o efter en härlig massage så gubben skicka mig i säng. Sov i nästan 2 timmar!!! Vaknade utvilad....så skönt.
Nu tänkte jag sätta in lite bilder även nåt foto på mig då jag är nysminkad, vet dock inte om d syns så bra på bild men det blev fint iaf.

Förresten måste ju berätta att jag nog måste bege mig till doktorn me Tilda på måndag, hon har fått nåt skit i ögat o antagligen har d utvecklat sig till ögoninflammation...måste ha ögondroppar till henne. Men får se om d hjälper me att bara tvätta rent me vatten...stackars liten! =(

Ha d gott!


Inga kommentarer: