söndag 18 maj 2008

Söndag morgon

Söndags morgon är kommen o jag kan känner mig äntligen utvilad efter många dagars planerande av dop.

Dopet igår gick väldigt bra, dock var Tilda lite grinig i kyrkan och ingen utav hennes gudföräldrar/faddrar kunde hålla henne som d var sagt och tänkte. Den enda som kunde få henne lugn var tydligen lilla mammsen =) Så där stod jag i kyrkan i ca en halvtimme me henne på armen, ont i fötterna av skorna, ont i armen av hennes lilla tyngd....men d gjorde inget. Vår lilla tös skulle ju döpas...så nu heter hon Tilda på riktigt....fnissar.
Sen efter kyrkan begav vi oss bort till församlingshemmet där det var dukat till lite mat o kaffe. Vill passa på att tacka svärmor o svägerskan för all hjälp jag fick i köket...har lite dåligt samvete att jag knappt spenderade nån tid där inne....Maten gick åt, kakorna gick åt o kaffet gick åt....och trevligt hade vi. Massa fina saker fick vår dotter...fastnade speciellt för en "liten" sak som jag inte kommer låta Tilda leka med när hon blir större...så himla söt. Jag älskar nallar o samlar på Miranda-nallar och diverse söta nallar och igår fick hon en sån himla söt o stor kanin som tydligen är handgjord av ngn granne eller liknanade....men men...
Innan vi började äta hälsa vi alla välkomna och tacka dom för att dom ville vara med o fira Tildas dag men passade även då på att nämna att vi skulle gifta oss! =)
Så nu e man som sagt utvilad efter en väldigt jobbig o trött period, jag var grymt trött i går o jag tror jag somnade runt elva o stintan väckte mig inte förrän 06....hör o häpna....tack Tilda för att mamma fick sova ut!
Nu när man är utvilad ska man på nästa planering....bröllopet! Hur ska allt hinnas med? Kanske får skjuta lite på datumet, tidigare i augusti eller i början av september...dom närmsta i familjen hade planer för datumet som var satt först....vi får se hur vi löser det.
Nu ska jag njuta av mitt kaffe i lugn o ro. Här kommer lite bilder, fler bilder kommer senare.
Förresten...tack ni som skrev kommentarer i förra inlägget!
=)

Ha d bra alla.

Inga kommentarer: