torsdag 1 maj 2008

Ny månad!

Hejsan kära bloggläsare...om jag nu har några dvs!
(finner ju sällan kommentarer =P).
Ja nu vart den ny månad igen, tiden går så fort nu för tiden tycker jag. Tilda blir 3 månader idag, fast egentligen inte förräns ikväll 20,29 så hon va inte född ännu när detta skrivs. Klockan är nu 12,10 1 maj och vid denna tidpunkten för 3 månader sedan låg jag o hade ont som tusan och lagom väck med lustgas om jag inte minns fel. Önskade bara att hon skulle va ute snart men det skulle ju dröja typ 8 timmar till innan snäckan ville titta ut till mammsen o pappsen.
Nu 3 månader senare är hon en stor kicka som har börjat prata mer o mer, ler gör hon oxå jätte mycket. Många nya ljud kommer ur henne för var dag som går, sover mindre o bättre på nätterna med vissa undantag ibland.
Har faktiskt introducerad 2:an på ersättningen idag, mest för att se om hon blir mättare o så...jag vet att man ska vänta tills hon är 4 månader men d känns verkligen som om hon inte blivit mätt på 1:an o min bröstmjölk. Så nu kunde jag inte vänta längre, kommer dock att vänta iaf 2 veckor innan jag börjar me smakisar eftersom detta är mer föda än ersättningen. Ersättningen har ju samma konsistens som 1:an så jag tror inte det skulle va någon fara att jag börjat 1 månad tidigare än vad som är rekomenderat....man känner ju sitt barn bäst själv som sagt!!! Idag blir det inga bilder insatta då jag inte sitter på hemmadatorn, vi är ju som jag skrev i tidigare inlägg uppe hos mammi i Blekinge, ska dock åka hem idag om ett par timmar. Det har varit mysigt att va här hos henne över natten, ätit gott o druckit gott...för vissa blev d visst lite väl mkt dricka då dagen efer känns påtaglig...haha.
Tilda klarade bilresan upp hit väldigt bra...hon sov ju hela vägen! tihi...
Nelson däremot ja han stod upp hela bilvägen, han dela bagaget med vagnen o sittern men vi hade ju fällt ner sättet så han fick sin plats att röra sig på. Men för övrigt gick ju resan upp hit bra....
Sätter in bilder vid tillfälle....kanske senare i eftermiddag när vi kommit hem annars imorgon.
Tråkigt att sambon ska jobba klämdagen imorrn, känns lite onödigt men men....nån måste ju jobba! haha....sen i helgen ska vi bara ta det lugnt förutom min massage på lördag.
Gud va jag längtar...den är välbehövlig! Ska bli så mysigt att få rå om mig själv i ett par timmar plus att jag blir fin med en make-up efter! Hoppas solen tittar fram oxå så man kan mysa ute i parken eller nåt me gubben o dottern.
Nästa vecka vet jag inte vad som väntar...säkert några fikor me vänner och på söndag ska vi hit upp igen till mamma o hennes man då dom ska ha en typ av bröllopsfest för hela tjocka släkten! Sen helgen därefter är d ju dop!
Men en vecka i taget...vi ser va som dyker upp helt enkelt, har svårt att planera nu förtiden, man får ta det som det kommer helt enkelt!
Nä nu ska jag gå o umgås lite med resten av familjen.
Ha en skön 1 maj

Inga kommentarer: