lördag 31 maj 2008

Lördag morgon.

God morgon gott folk.
Nu är det lördag morgon och man sitter troget här igen framför sin lilla skärm och ska försöka klottra ner ngt till er läsare. Men vet inte bara vad jag ska skriva...får väl uppdatera lite om vad som hänt sen sist. Säkert inte mkt alls...haha. Mamma livet flyter på bra me våran underbara dotter. Hon växer o frodas som hon ska...klädstorleken har nu blivit nästan 62, hon varierar sig mellan 56 och 62...vissa 62:or är för stora än men i den farten hon växer så är hon snart där helt. Pratar gör hon mer o mer och massa nya ljud kommer ur henne nästan var dag. Hon har blivit riktit stabil i nacken men man måste ändå ha sina händer där utifall att hon inte orkar hålla upp det. Ska börja så smått att öva i barnstolen var dag nu så hon lär sig sitta där, är ju lättare när man ska börja ge henne sina smakisar!

I tisdags kände jag mig hurtig så jag promenerade faktiskt till Mobilia, där jag stötte på svärmor och vi gick en runda där tillsammans, sen skulle hon bege sig och vi blev lämnade kvar ensamma. Tilda och jag gick o satte oss på espresso house o tog en fika och Tilda fick sin mat. Efter det begav vi oss hemmåt, även detta håll promenerade jag....underbart väder var det så det var bara skönt men riktit slut i benen vart jag sen på kvällen. Även min trogna röda vecka kom denna dag....d vart riktigt länge sedan jag hade den....Inte roligt alls kan jag få tala om. Har inte saknat den alls....Den hade gärna fått stanna borta!

Onsdagen bjöd på lugn o ro här hemma. Lite småpyssel säkert men inget som jag minns direkt att jag måste skriva om.

Torsdagen hade jag bilen och vi styrde kosan ner till Skanör för att hälsa på tant Hanna =P, satte oss ner o fikade och Tilda fick sin välling, hon var lugn o fin nästan hela tiden vi satt där. Efter ca 2 timmar vart d dags att köra hem igen och gå ut me vovven. Väl hemma så vart d nästan dags igen att köra o hämta min blivande.

Bröllopsbestyren har stagnerat lite...just nu finns det inte så mkt att fixa då man har nästan allt avklarat. Det är bara Jockes kläder som ska fixas, ringen ska hämtas för att sedan lämnas in o få datum ingraverat, klänningen ska hämtas, våra förlovningsringar ska lämnas in på slip o puts. Annars e d nog inte så mkt mer förutom mat o dryck men d fixas först när alla gäster svarat.

I går bestämde vi oss för att mysa till det lite så vi åkte till Kajutan i Limhamn och åt gott, efter det frågade vi Tildas farmor om hon ville passa Tilda i ett par timmar så vi kunde åka till Möllan och ta en öl eller två. Vilket hon ställde upp på! Himla mysigt att få komma ifrån en stund men jag måste ju få säga att öl drickandet är inte var det har varit. Jag har varit en riktig ölfantast innan Tilda kom men nu växer det bara i munnen och det smakade inte alls lika gott längre. Det är inte bara kroppen som förändras när man fått barn.....allt annat verkar me har förändrats, ens sätt att vara, tänket, välbefinnandet, lugnet, tålamodet, mat o dryckvanor, ja nästintill allt! Men d gör inget....tihi.

Snart har Jocke semester, han jobbar bara nästa vecka oxå till torsdagen sen är han fri i fyra härliga veckor....lär väl bli en o annan utflykt trots fotbollen....Tänkte åka till Köpenhamns Zoo en dag o bara mysa, kanske blir skånes djurpark oxå, ett besök upp till mammsen blir d säkert oxå.....Kan ju inte bli så mkt mer då vi har ett bröllop i september som vi mkt hellre spenderar pengar på!

Innan jag avslutar måste jag bara få säga en sak: igår kväll satt jag här o tittade på lite äldre foton på Tilda och gud vad hon vart liten....bara spana in hennes söta små ben, hur stor bodyn är....haha. O så tittar man på foton fyra månader senare och verkligen ser skillnaden på hur stor hon har blivit, nu har hon verkligen vuxit till sig! Mammas o pappas lilla ängel. Vad skulle vi gjort utan dig? Hon är verkligen vår lilla solstråle, vårt lilla charmtroll...inget får någonsin hända dig min lilla ängel. Satt o läste aftonblandet häromdagen o mina ögon fastnade på nån artikel om folk som skakar sina barn till döds...shakin baby syndrome...gu va hemskt...kan man verkligen bli så arg på sitt barn för att det skriker så man skakar d till hjärnskador?? Nog för att jag har blivit irriterad ett x antal gånger på Tilda men mitt sunda förnuft säger mig att jag inte ska skaka henne, d blir ju inte bättre direkt. Usch....fast jag kan nog visserligen förstå att man kan tappa fattningen totalt när ens barn skriker nonstop i flera timmar och är otröstlig, men att tappa fattningen och sedan ta steget till att skada sitt barn kan jag inte förstå. Tappa fattningen gör vi nog alla när d kommer till en viss gräns, men aldrig att jag skulle kunna skada mitt barn på ngt vis, aldrig någonsin! Barn är det dyrbaraste man kan ha, det är en ära att få uppfostra och få dela dens liv, barnen är vår framtid.

Aja....Nu ska jag sluta moralpredika! Var o en lever sitt eget liv som dom själva vill....vem är jag att döma??

Gu va jag längtar till vårt bröllop, hoppas alla kommer inklusive alla bjudna vänner...kommer nog bli en brakfest..tihi....spriten lär ju räcka iaf och bli över till en återställare.......haha. Nu ska jag se va lillstintan gör i sin sitter, om hon sover eller e vaken...gubben sover iaf. Ha en skön helg och en fin lördag i värmen....d ska vi ha!

På återseende


1 kommentar:

Anonym sa...

Liten blir stor :) Jättesöt hon är..Jag undrar har ni satt in er på dagis än?