måndag 12 maj 2008

Hektisk vecka framför oss...

Ja som rubriken lyder har jag en hektisk vecka framför mig, massor kvar att fixa till dopet på lördag....men d ska nog hinnas med!
Har även lite luriga saker för mig dom kommande veckorna men dom pratar vi om sen.....
Så varmt o skönt vi har haft d i veckan...helt underbart!
Dock har vi inte mått så bra av denna värme då vi har så fruktansvärt varmt uppe i vår lägenhet o lillstintan har svettats som en galning, hon har fått sitta i enbart blöja här hemma vissa dagar, har även fått ta fram vår lilla fläkt. D har väl fungerat sådär men men...vi har ju överlevt. Hörde att denna vecka skulle bli svalare men än märker jag inget av det, solen skiner o värmer våra kroppar även denna måndag!
Har bilen idag då jag ska iväg o fixa mina naglar o sen tänkte jag ta en snabbis till vissa butiker när jag ändå är uppe i stan....
Tror allt att d får bli en snabbis blogg idag då stintan inte riktit är på sitt bästa humör men heller inte sitt sämsta men vill inte utmana ödet....skrattar!
Veckan som gått har innhållit mys i solen, besök hos farmorn, glassätande, förlovningsdagsfirande (4 år), samtal med prästen som ska döpa Tilda på lördag, ett besök till Citygross för att kolla priser på maten vi ska ha, jag har även hunnit me lite egentid i lördags, Picknick i det gröna o stintan fick känna gräset mellan tårna....I går begav vi oss upp till Blekinge till mammsen för att fira med resten av familjen att dom gift sig, himla kul att träffa alla igen från Tores sida, fick äntligen även träffa lilla Dominick. Så söt han var/är....tihi.Tilda var hyfsat lugn under hela vistelsen...sen på kvällen körde vi hem igen o mös en stund i soffan innan det var dags att nanna kudde o en ny vecka är på ingång!
Tilda har fått äta glass i helgen o den minen hon fick glömmer jag aldrig...skrattar...hade inte kameran me mig tyvärr just då....hehe...men d verkar ha funkat bra för hennes mage iaf....och gröten fungerar me bra som hon får morgon o kväll, tycker att hon sover bättre om natten nu. Mättar lite mer....nästa vecka tänkte jag nog börja me purématen....
Jaha denna vecka är väl relativt lugn även om den är hektisk...ska ju hinnas med en del men som sagt d löser jag galant! hehe....
Idag fyller moster/syster/svägerska susanne år...GRATTIS! Vi ses på fredag?!
Här ska bakas i veckan, fixas mat, dukas i församlingshemmet, fixa lite annat tjafs o så.
Nu tänkte jag lämna er me lite bilder!
Ha en skön vecka!

Inga kommentarer: