måndag 5 maj 2008

Ny vecka!

God morgon!
Som rubriken lyder är det nu ny vecka på ingång och gubben har kört iväg till jobbet o här sitter jag igen....*ler* Ni blir visst bortskämda med inlägg...haha. Det går ju inte för sig....fnissar.

Lillstintan har somnat i sin sitter innan hon ens hannt få frukost i sin lilla mage, antar att hon tröttnade på att vänta på att mammsen skulle bli färdig!
I natt har hon varit duktig o sovit bra, hon somnade runt 22 som vanligt igår o när hon väckte mig så såg jag att klockan var 03, så lilla mammsen har fått sova bra inatt hon med....=) Sen väckte hon mig igen halv sju i morse....så inte varannan timme här inte inatt....så himla skönt! Så idag är man pigg o utvilad igen, kan ju inte bli mkt bättre när solen skiner så fint ute!

Igår besökte vi min bror, skulle försöka rädda hans dator men det var förgäves...eller ja egentligen inte, det enda som behövs är att göra en fullständig formatering av hårddisken...han har lyckats få massa virus plus en av dom värsta sorterna..Trojanerna....suck...ska dit o hjälpa han i dagarna när vi lyckats hitta windows skivor o sånt trams!

Sen på eftermiddagen kom en killkompis till Jocke hit för att titta på fotboll...mff-örebro...en match vi vann med 3-0. Så d va ju bra!
Har foto på när Gustav håller lilla Tilda i sin famn...han ser inte direkt bekväm ut med situationen men vad ska man göra när Jocke "tvingar" på han att hålla tösen?! Inte snällt av min sambo...hehe.
Ja jag måste ju berätta att vi har börjat introducera sittvagnen till sessan....dock försvinner hon nästan i den men hon vägrar ju ligga i sin liggdel nu ju så vi har ju inget annat val än att koppla på sittdelen åt henne......Hon somnar bäst sittandes om dagarna, som tex i sittern, bilbarnstolen, ens famn......ligga är verkligen inte populärt längre förutom till natten!
Så nu blir det att man har sittdelen lite oftare än liggdelen, kanske man tar liggdelen när man ska upp i stan eller så. Men iofs behövs inte den längre då sittdelen går att fälla till fullt liggläge. Men hon ser så söt ut där hon sitter i sin "stoooora" vagn. Lilla tösen...haha...som egentligen inte är så liten, hon är ju trots allt 3 månader fyllda. hehe.....
Ersättningen nr 2 funkar bra nu...ska nog gå över helt å hållet till den nu...men har en massa 1:or kvar så dom får väl drickas upp först.....nästa vecka tänkte jag faktist börja ge henne lite gröt var dag....tror hon klarar det nu.
Hon börjar bli nyfiken på den man själv stoppar i munnen! =) Ska bli kul att se hur hon reagarerar på "fast" föda...tihi. Bäst att ha kameran/videon redo....kan bli skoj....haha.
Idag händer väl inte så himla mkt, kanske tar en runda till svågetorp och affären...blir inom Lindeborgs området idag....orkar inte bege mig längre bort!
Annars i veckan händer d inte så mkt.......tar dagen som den kommer denna vecka!
På onsdag firar iaf jag o sambon 4 år som förlovade....uj va tiden går fort!
På lördag kommer syrran o hennes man från schweiz dock blir deras första stopp i Blekinge men dom kommer till malmö på tisdag eller nåt. Fast vi kommer träffa henne på söndag då vi ska bege oss till Blekinge över dag då det är "bröllopsfest" för mammi o hennes man...bådas familjer samlade. Kan bli kul......

Nä nu lämnar jag er med lite bilder tänkte jag.
Ha en skön dag gott folk..........nu kanske d dröjer ngra dagar innan nästa inlägg.
Titta o njut av dessa underbart fina foton....hehe, speciellt på tösen i sittdelen...skrattar!




1 kommentar:

Anonym sa...

exakt så sover agnes också om nätterna nu mera - sköööönt, får bara hoppas de håller i sig så de inte bara är några engångsförtlser ;-)