tisdag 20 maj 2008

Tisdags afton.

Goder afton gott folk.
Har funnit mig lite tid till att sitta här o skriva lite, hinner inte med så mkt men nåt ska jag nog kunna krafsa ner åt er som ni kag gotta er i ett tag.
Bröllopsplaneringen är i full gång o det mesta har jag nog på det klara.
Kyrkan är spikad till den 13/9-08 kl.15 i Lockarps kyrka, prästen är den samma som på Tildas dop ... henne tyckte vi om. Frissan är bokad o klar, lokalen vi ska va i är nog oxå spikad till viss del iaf, budgeten är någorlunda klar...får ta o spara lite så vi kan lyckas betala allt...hehe. Maten är nog färdigplanerad, drycken likaså. Gästlistan är färdig och efter många diskussioner kom vi fram till att det är bäst att hålla det som ett vuxen bröllop dvs helt barnfritt undantag då från vår lilla dotter.
Tärnan är vald och klar...tack Hanna för att du ställer upp, det kommer du fixa galant! Fanns ju en orsak till att jag valde dig ju =)
Vad är det mer som är fixat...hmm....ringen ska vi ut o titta på och ev. beställa redan nu, valet av tårtan är så gott som gjord, väntar bara på att få en tid till konsultation..vi har valt att ta vår tårta ifrån www.ultimatecake.se
Besök gärna den sidan, himla fina tårtor och dom ser ju sååååå goda ut. Men smakar det så kostar det...harkel.
Ska ju inte nämna va hela kalaset är upp i men d blir iaf inget budget bröllop som vi först hade tänkt oss, lite finare bröllop blir det allt!
Klänningen har jag sett ut men d nämner jag inte här då min blivande make kan se...hoppas bara kunna få tag på den som har i detta men d är inte lätt ska ni veta. Men skam den som ger sig, den e bara så himla vacker. Om inget sker på den fronten ska tärnan me mig ut på måndag o leta i butikerna här i stan efter en fin klänning.
Har säkert glömt ngt menmen.....nu har ni fått lite uppdatering om vad som sker på bröllops fronten.

Badade Tilda igår kväll och verkade uppskatta detta då hon helt plötsligt börjar skratta väldigt mkt och länge och högt...det värmde verkligen i hjärtat att höra henne skratta för första gången på riktigt må ni tro...synd jag inte hade kameran till hands! Hon har även börjat intressera sig för det mamma o pappa håller i händerna framför henne, hon ska slå o ta på det! Hon har börjat mer o mer följa folk på avstånd, nacken börjar bli mer o mer stabil. Ska faktist ut i helgen o skaffa oss en liten barnstol till henne så hon kan börja öva på att sitta lite själv...med stöd givetvis.



Nä nu tänkte jag avsluta för ikväll och umgås lite med min blivande o ta hand om honom då han har lite huvudvärk ikväll. Ha det bra tills nästa gång jag skriver.

//Blivande fru Kjellsson ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltså.. oss mammor emellan ;D man blir ju själv lite smått sugen på bröllop när man sitter och läser din blogg =D Du låter så lycklig genom dina meningar som du skriver och de glädjer mig, jag sitter och ler för mig själv =O) Stressa inte ihjäl dig med planeringen bara! Och återigen - Tilda är helt underbart söt och jag fullkomligt ÄLSKAR kortet på din lilla familj i kyrkan på dopet! Vi är nog bra lyckligtlottade va? som har dessa fina män, och våra fantastiska små flickbebisar.....!! =D Stor stor kram till dig!