fredag 16 maj 2008

Snart dop-dags.

Allt är fixat nu inför dopet, dukat o all mat e på plats...bara att sätta fram när vi är färdiga från kyrkan imorgon.
Skrev tidigare att jag hade lite andra hemlisar för mig men nu kan jag berätta, ikväll friade jag till Joachim och han sa ja....så i augusti står man brud!
Massor att planera nu.........men gu va kul. Jag ska bli fru Kjellsson! Äntligen...haha...har väntat många år på detta....skrattar.
Frågade faktiskt svärfar om hans sons hand...hehe...och med vittnen med så friade jag!

Mitt frieri tal löd som följer:
"Älskling, minns du hur vi träffades?
Du raggade upp mig via internet för snart 6 år sedan och vem av oss kunde då tro att vi skulle stå här idag fortfarande som ett par och som en liten familj?
Och i augusti firar vi 6 år som ett par och vi har hunnit med många upplevelser genom åren som gått och alla dessa äventyr och upplevelser delar vi nu i vårat gemensamma bagage.
Många fina minnen har byggts upp, 2 underbara resor har gjorts och nu även det största vi har varit med om, vi har skapat vårt egna lilla mirakel, vår egna lilla Tilda som vi imorgon skall döpa.
Fler äventyr och minnen ska skapas framöver som vi lägger i tryggt förvar i vårat bagage.
Tillsammans som en familj ska vi erövra världen, du, jag och vår dotter.
Vad jag vill ha sagt kan nog sammanfattas i denna lilla dikt:
"Känner du inte hur min blick stannar på dig?
Känner du inte min hunger efter din vackra kropp?
Känner du inte min rädsla att förlora dig?
Känner du inte hur jag åtrår och älskar dig?
Känner du inte hur mkt jag vill ha dig?
Jag är din, står här framför dig...naken, sårbar och blottandes mitt innersta
Din, villkorslöst utan hämningar, utan några krav
Jag svär dig min kärlek och trohet
Jag är din...om du vill ha mig?
Vill du gifta dig med mig Karl Joachim Kjellsson?

Svar: JA!!!!

Bröllopet blir av den 23 augusti i år, antingen i kyrka eller rådhus....inte bestämt ännu men på måndag ska vi veta d flesta detaljer kring vårt bröllop...har ju väldans kort tid på oss nu!
Nu ska jag återvända till hockeyn o gästerna.

Hörs!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis :)

Anonym sa...

Gud vad skoj :) Grattis till blivande herr och fru *ler*