söndag 27 februari 2011

Nu e vi trötta på detta elände.....

God kväll....
1 barn sover sen tjugo minuter tillbaka pga hög feber!
Tilda fick helt plötsligt hög feber nu på sen eftermiddag, ville varken ha saft, kex eller välling...hon somnade på tre röda enligt maken!
Och om jag refererar till rubriken så JA så är jag eller vi måttligt j*vla trötta på detta elände, att konstant gå omkring och vara sjuka!
Nu har det pågått sen mitten på januari........
Imorgon är det jag som ringer Vårdcentralen för att boka in oss allihopa för kontroll, en grundlig sådan vill jag ha!
Blodprov, halsprover, öronkoll och lungkontroll samt bihålorna....Ja typ allt för att försöka klura ut vad som fattas oss!
Ngt är det som går runt hos oss här hemma och det vill verkligen inte ta slut.......
Näsor rinner hos oss allihopa,
2 av 4 har mag/tarmproblem som typ diarrér och så,
3 av 4 har grymma hostor som slutar i störd nattsömn
När ska d liksom ta slut??
Hoppas få veta vad som felas oss imorgon så vi kan få se ngn ljusning snart....
Känner mig inte helt kry till att börja jobba men det ska nog gå ändå, kanske det som behövs....att bryta sjukmönstret!
Nu har jag dessutom tagit reda på det här med Vabb när ena föräldern jobbar natt och den andra dag, så nu kommer jag ALDRIG mer ha dåligt samvete för att jag vabbar från jobb!!
Försäkringskassans ord från dagens samtal slutade i detta svar
"...båda föräldrarna har lika stor rätt att ta ut vård av sjukt barn oavsett hur man jobbar....
däremot är det viktigt att man fyller i varför man vabbat när den andra föräldern är hemma dvs varför man klickat i rutan nej där det står har den andra föräldern jobbat under tiden!....
fylls allting i korrekt så är allt i sin ordning!
Man måste få sin dygnsvila oavsett om man jobbar natt eller dag....
Och den som ska jobba natt kan vabba från den natten om det innebär att man ska ta hand om sjuka barn dagen efter man skulle ha jobbat....."
Summa sumarum:
Vi kommer att vabba varannan gång jag o min man så det blir rättvist fördelat även om det innebär att vi kommer att förlora mer på att han vabbar!
Bara jag slipper vabba redan på tisdag!! =(
Nä nu ska jag avsluta för att gå å snyta mig, ta alvedon samt nässpray och ev besöka toaletten ;)
Ha en fortsatt skön söndag.....jag ska försöka!

1 kommentar:

Caroline sa...

Åhh...stackars er. Jag vet vad som fattas! Sol, vårvärme, frisk luft och ljuuuuuus! Fy f-n för denna vintern säger jag bara. Det kan inte vara meningen att man ska ha det såhär. Jag svarade dig i min blogg förut. Ha en så bra dag som möjligt!