söndag 20 februari 2011

Vacker Söndag!

Vilket strålande men kallt vårväder man vaknade upp till imorse!
Halv åtta steg denna familjen upp o dagen började...
En maskin tvätt kördes igång, frukost o planering på dagens
aktiviteter tog form.
En tripp till Ikea blev det för mig o vännen Åsa, där d handlades
trådbacksstativ med tillhörande backar, DVD-hylla samt söta blommor
med krukor och ngra ljus!
Packad vagn på hemvägen och väl hemma stötte vi ihopa med våra
familjer som varit ute o lekt tillsammans, vi gick in o tog en fika
sen slocknade båda barnen....Teo i sin säng och Tilda i soffan
framför fotbollen som maken tittade på.
Och denna mamma pustade ut framför Sims3 en stund efter att ha bankat
ihopa ställningarna som skulle in i garderoberna.
Barnen vaknade till tre o middagen påbörjades av maken... Efter maten
började jag slå sönder en hylla i garderoberna så att mina
ställningar kunde få plats o ja resultatet kan ni ju se på
bilderna! ;)
Ordning och reda i 2 av garderoberna iaf nu, ordning bland barnens
filmer och lite vårfint i köket....
Solen lockar en till allt möjligt, en liten flörtis den där stora
gula! Hihi..... Men me like!!!?
Och jag har till och med slått till med en vardags/söndags
sminkning!!! Ojojoj
;)
Nu sitter jag här medans jag nattar sessan, en väldigt gnällig
sådan :/ hmmm undrar om hon ska bli sjuk..igen?!?

Morgondagen bjuder på service av bil, Teo till BVC för vaccin och
Tilda till dagis och sen även lilleman, tur Jocke är pappaledig!
Tisdag är lugnt, onsdag har jag ett ärende som eg skulle gjorts i
fredags men d blev ändring i sista stund, torsdag har vi besiktning
på bilen och på fredag åker vi upp till Karlskrona för att både
fira mamma/mormor som fyller år och för att gå på lilla Julias dop!

Fullt upp känns d som sen börjar allvaret 1/3!!
Ha en skön söndagskväll.... Snart börjar solsidan!

Inga kommentarer: