tisdag 29 mars 2011

En kväll fylld av tankar…

Ikväll sänder jag en eller rättare sagt flera tankar och styrkekramar till vännen Hanna

( http://ellenojag.blogspot.com/ )

vars älskade sambo precis fått ny lever inopererad!

Jag har tänkt på er ända sedan jag läste igår att ni fick ett telefonsamtal…Hoppas att allt går bra och att dom inte finner ngt på op så han kan vakna upp o bli frisk igen! Vi vill ha vår A tillbaka …

<3 Puss o kram till er

*******

Sen vill jag även sända en liten tanke till en person jag enbart följt på nätet via hennes blogg, men hon har berört mig och säkert många fler med hennes inlägg! Tanken går ut till alla hennes anhöriga, man och barn som idag blivit lämnad av en underbar person!

http://lindaskriver.blogspot.com/ )

*******

Tänk så snabbt ens liv kan förändras! Här går man och klagar för att man inte hunnit med att tvätta/städa för att barnen har varit jobbiga….istället för att njuta av tiden man har med barnen till att leka och försöka förstå deras humör!

Man fokuserar mer på det negativa istället för att fokusera på det positiva man fått att göra med sitt liv!

Varför är det så tro?

Varför kan man inte bara glädjas åt vad dagen erbjuder? Fast den innehåller gråt, gnäll och sjukdomar?

Vi är ju friska, har friska barn, ett fint hem, fina nära o kära, underbara vänner…

Mkt funderingar i kvällens inlägg!

2 kommentarer:

ellenojag sa...

Tack vännen!
äntligen har han vaknat, vi har varit där och pussat och kramat och snackat lite skit med honom! han mår efter omständigheterna bra, galet galet trött dock, men det är ju så konstigt!!

gillar ditt inlägg, jag ska fan aldrig mer klaga när Anders inte damsugit eller inte diskat ;) många bra tänkvärda ord att avsluta den här LÅNGA dagen med !!! puss o kram till hela familjen

Lilla H sa...

Jag tänker också på Hanna, Ellen och Anders och följer också Linda skriver. Vet inte vad jag ville säg, kanske att vi tänker på samma personer :-)