söndag 6 mars 2011

Hemma igen

Nästan fyra timmar på barnakuten! Vilken pärs och så duktig Tilda
var, hon var jätte duktig när dom kom o skulle ta blodprov! Fick i
henne 140 ml vätskeersättning, och ny ikväll drack hon 60 ml
majsvälling, 20 ml vätskeersättning....
Hon hade/har vätskebrist därav yrandet (vilket jag finner obehagligt,
hon kände inte igen mig på sjukhuset) febern som inte vill gå ner
beror på öroninflammation och sen har hon då kräksjukan som nu satt
sig i magen o blivit till diarré!
Så nu måste vi tvinga i henne vätska..
Nu sover hon igen på soffan... Jag känner mig bättre i magen men
lilleman har nog också blivit smittad..han har samma diarrér som
storasyster!
Ser ut som om jag får ta vab på onsdag o torsdag :(

Vi orkar snart inte mer besvär....hållt på sen mitten på januari
nu!!
Stackars barn ...
Har aldrig sett Tilda så här dålig innan...riktigt jobbigt för
mammahjärtat och för pappahjärtat såklart!

Inga kommentarer: