fredag 18 mars 2011

På jobb...

Kvällen har varit underbar, lite fredagsmys med barnen hann jag med och till och med att natta ett av barnen!
Så när jag väl skulle bege mig till bilen hade båda barnen somnat och jag kunde i lugn o ro packa ihopa mig och pussa hej då till maken!
Vilken underbar känsla att få hjälpa till med kvällen hemma....istället för att behöva rusa iväg till bussen och lämna maken med allt!
Skönt d här med bil ;)
Gubben är hemma från jobb i vanlig tid, alltså kvart över fem...middagen är klar o vi kan sitta ner i lugn o ro o äta, prata om dagen med barnen...lek o mys med barnen samt nattning!
Vilken känsla....haha!

Nu sitter jag här på jobb och har 4 nätter framför mig, i vanliga fall är det bara 3 nätter men har gjort ett byte!
Har en dam som inte vill gå å lägga sig än så hon sitter o tittar på tv i dagrummet...väntar med att sätta igång o städa och feja tills hon är lagd!
Så därför sitter jag här o skriver lite.....

När städ och allt sånt är avklarat tänka jag slå mig ner här igen framför datorn för att kolla på Vampire Diaries =) lite cola o lite chips så är natten räddad...hehe!
Ända natten jag myser med onyttigheter....fredag kväll/natt! Alla andra nätter blir det bara en smörgås och lite vatten typ....
Man ska inte äta på natten...kroppen är inte gjord för det men å andra sidan är den visserligen inte heller gjord för att arbeta då...Nä på natten ska man sova och ha matfasta!
Men d struntar ju jag i ;)

Nä nu ska fråga damen om hon vill lägga sig o kolla på tv på sitt rum istället....o hoppas hon håller sig lugn i natt, vissa nätter kan hon larma rätt rejällt!

Ha en skön fredagskväll gott folk och sov gott ....

Inga kommentarer: