onsdag 9 mars 2011

Onsdag….

Bild30Bild28

 

 

 

 

God förmiddag!

Vi började morgonen här hemma klockan 07, gubben hade precis hunnit gå till bussen medans jag o Tilda mornade oss!

Igår kväll tog jag en låååångpromenad med Åsa till Coop Stadium, Malmborgs på Mobilia sen tog vi bussen hem! Teo hade hunnit kräka massor medans jag var borta och han vägrade somna, Tilda somnade i soffan så henne bar vi in sen till oss och hon sov hela natten!
Teo somnade till sist och även han sov hela natten…

Nu vilar dom båda två igen, Teo i soffan och Tilda i sin säng framför pippi! Så lite lägesförändring hos barnen, Tilda är uppegående, sitter på sitt rum o kollar film samt dricker saft o käkar kex…dock har diarrérna kommit tillbaka där så vi får minska ner på matintaget och ge ofta men lite istället!

Teo har varit kräkfri än så länge, men diarré även här! Han är som ett plåster på en men nu har jag lyckats lägga honom bredvid mig i soffan så hans fötter nuddar vid mig så han kan känna närheten av mamma!

Ringde dagis i morse o sa till dom att barnen blir hemma resten av veckan…och det förstod dom så klart, d va fler barn som hade kräksjuka!

Ringde även jobbet i morse o sa ifrån att jag även får vabba på torsdag natt, och jag blir så irriterad! Varför nämner dom för ngn som vabbar eller sjukar sig att dom har ju så dåligt med vikarier! Det är väl ändå inte mitt bekymmer??

Men jag har inte det minsta dåligt samvete över detta, barnen ÄR sjuka och kan omöjligt gå på dagis, gubben vabbade förra veckan så denna veckan är det min lott!

Jag hade gladeligen jobbat om jag kunnat, det är ju semester att vara på jobbet när man har sjuka barn hemma!! Men alltså helt ärligt, vad vill dom åstadkomma med att nämna det?

VI har haft ett helvete här hemma och inte för att tala om mitt psyke, VI orkar snart inte mer nån av oss!

scrap-barn

Oavsett sjuka barn så älskar jag dom över allt annat men det börjar tära på en nu att bara gå hemma i det!

Å ingen vill passa dom ett par timmar så man kan få städat eller sanerat lägenheten från baskiluskerna och det kan jag förstå, vem vill passa magsjuka barn?? …med risk för att själva bli smittade! Idag gick jag be svärmor om att gå ut med hunden…Tack svärmor!

Inte ens mor eller farföräldrar vill det….förståeligt! Dock hoppas jag och ber till gudarna att dom är så pass friska till helgen att jag o min man kan åka och titta på bilar och ev. köpa en snygg fin bil!

Nä nu avslutar jag här och fortsätter njuta av lugnet en stund till…lilleman vaknar väl snart!

Todeloo

1 kommentar:

Caroline sa...

Kämpa på! Hoppas att du får avlastning med fler saker! Snart, snart är våren här och mindre sjukdomar!