fredag 11 mars 2011

Fredag och ordningen återställd

Bild36

Bild38

Morgonen hos hos oss började för mig kl. kvart i sju, hade ställt klockan på kvart över sju men lilleman väckte mig redan en halvtimma innan den skulle ringa!

Jag skulle iväg på ett ärende, som tyvärr inte var det som jag förväntat mig men jag gav det ett försök och min nuvarande chef uppskattade min ärlighet när jag sedan ringde henne!

Maken min tog en sen morgon då han fick ta barnen medans jag körde iväg men jag var hemma igen kvart över nio så jag var inte borta så länge och han behövde inte vara hemma så länge heller!

Ringt dagis o sagt att barnen kommer på måndag….äntligen är dom tillbaka igen till våra goa, söta o underbara änglar! Lite gnäll kvar än på Teo men d tar jag/vi efter allt dom fått utstå. Huvudsaken är att dom mår bra igen och att ordningen är återställd!

Fotona ni ser i dagens inlägg togs precis innan jag började skriva så ni ser ju hur pigg vår sessa har blivit igen…Hon vill ha pannkakor till middag och fredags mys ikväll och klart ska hon få det bara hon äter igen =)

Bild40

Här sitter hon o tittar på Playhouse Disney kanalen, Higglystads hjältar tror jag det är på nu, lilleman ligger o vilar i sin säng så vi myser i soffan hon o jag!

Har varit på jakt efter nappar till herr kräsen (Teo), men har inte fått napp nånstans Blinkar Nä nappen finns inte att hitta nånstans i stan, inte ens på det stället jag införskaffade den på! =( Men har lyckats hitta en affär på nätet som har den så jag gjorde en beställning på 4 st. Förvånad haha…hoppas få dom snabbt då det är kris nu! Han tar ingen annan napp än just den och tro mig vi har försökt med alla dess olika varianter även dom som kan likna nuvarande men icke att ha ska ha dom!! Nappen heter difrax och är en typ för prematura barn…

Idag är det fredag och d innebär mys ikväll och kanske en film, imorgon väntar några bilar på oss =)

Jag o maken min ska ut o kika bil, har en bil som vi är speciellt intresserad av, en Opel (http://www.bytbil.com/bilar/opel/astra/5v46bndg/cEGBUDIAAZf0C.tw0epgQ0epgAxMEwAHhaA_! )

Barnen ska vara med farmor nån timma medans vi lånar deras bil o sticker till Lund o kollar denna och en till….Hoppas innerligt att denna bilen har det som vi letar efter men efter bara att ha sett den på nätet, kollat upp den på fordonsregistret så verkar den ha allt vi letar efter. Bensinsnål, billig att äga, lågmilare, nyare bil stort bagageutrymme så både hund, vagn o väskor får plats vid en ev. långtur med familjen!

Håll tummarna

Bild35

Nu säger vi adjö för idag…

Ha en skön helg kära blogg!

Inga kommentarer: