tisdag 6 april 2010

En seg dag!

Go afton kära blogg!

Idag har jag kännt mig lite nere i psyket....frågan varför har blivit ställd många gånger men jag har inget riktigt bra svar på den frågan! Faktum är att jag faktiskt inte alls vet varför och har ingen lust att klura ut det heller, för tänk om det bara blir värre om jag försöker ta tag i att bena ut varför jag har sådana dagar.
Tur är ju att Tilda varit på dagis idag, dock har Teo varit lite extra gnällig idag....kan ju bero på mitt svackande humör! =O
Men i morgon är en ny dag ... positivt tänkande!

Ikväll är jag ensam hemma....eller ja inte riktigt, maken e på fotboll och Tilda har somnat och min söta son är nere hos en granne då det inte är helt enkelt att natta Tilda om man är ensam direkt.
Så nu njuter jag av lite välbehövlig egentid!
I dag har Tilda varit på dagis som jag nämnde innan och nu i eftermiddag/kväll har vi varit ute på gården o lekt med kompisarna Tindra o Leia. Vid hemgång följde Teo med Åsa hem så jag kunde natta Tilda i lugn o ro.....Men pl uttan blev så himla ledsen när Teo gick åt ett håll o vi gick åt ett annat....gud alltså....."min teo....mamma näe....teo", älskade pluttan!
Väl hemma tog vi ett bad o sen vart d dags för natten att ta vid och nu sitter jag här. =)

Påsken...den gick fort förbi!
Vi åkte upp till Karlskrona i torsdags eftermiddag direkt efter att vi hämtat hem Tilda från dagis och kom hem i söndags eftermiddag igen.
Vi hade trevligt och barnen mös eller iaf stora tösen! =)
Måste ju berätta att i torsdags när jag packade väskan hände en liten olycka i badrummet...hehe...jag tappade Jockes parfym-flaska i vasken och en rätt stor bit gick av från vasken....inte kul alls!
Så nu har vi en "att-göra-lista!" med lite saker på:
*Fixa bilen så att den kan ombesiktigas och få godkänt
*Köpa 2 nya sommardäck
*Införskaffa oss en ny vask....omgående!

Fast jag har lyckats få en deal på en beg. vask från grannen som passar Teo just nu, dom renoverar sina badrum! =) Så sista punkten på listan stryks ju
Bara 2 stora saker kvar att ordna.........o så har vi dop på detta sen! Tjoho....tror jag benat lite i mina hjärnspöken nu.........haha.

Nä nu tänkte jag runda av....har ju ett inlägg till att skriva =) med foton...vill ju hinna me det innan make o son kommer hem.

Ciao!

Inga kommentarer: