onsdag 14 april 2010

Underbara väder!

God Afton!
I dag har varit en bra dag faktiskt, solen har skinit o värmt våra kroppar hela dagen men jag kunde lika gärna varit inomhus o bara slappat i soffan framför tvn.
Men jag tog mig i kragen och klädde på barnen, satte Teo i bärselen och vagnen blev kvar hemma, vi gick till centrum för att handla o tillbaka igen.
Klockan var väl runt 15 när vi begav oss....vi stannade o utforskade vägen till centrum, hur träd o buskar börjar knoppa och vi hittade en o annan nyckelpiga oxå och nån humla flög förbi oss då å då.
På hemvägen stannade vi till på lekplatsen rymden en liten stund, vi stötte på Tindra, Hanna (storasystern till Tindra) samt Leia som var ute o lekte med hink o spade men dom ville inte låna ut det tredje setet till Tilda så vi gick hem för att hämta vårat egna!
Stötte på en granne, My och hennes lilla vovve som dessutom stannade kvar ute tillsammans med oss, väl hemma så la jag Teo i vagnen, letade fram hink o spade o ut igen.
Vi gick o satte oss vid sandlådan och där satt vi ända tills klockan blev strax efter 17!
Vi var så sena hem att vi inte hunnit laga maten och dessutom stötte vi på älskling i hissen...haha snacka om tajming!
Men Tilda verkar ha varit nöjd med dagen...höjdpunkten var nog nu i kväll när jag tog henne med mig ner till Åsa o Tindra för att hämta hem toalettvasken....pluttan blev så glad över detta!
Så där stannade vi nog i 40 minuter, barnen lekte och jag o Åsa pratade lite.
Jocke tittade ju på MFF matchen på tv denna dag....så nu nattar han en mkt trött Tilda! Hoppas hon somnar snart så jag får ut min make till lite mys =)
Teo har somnat här bredvid...eller så vilar han bara ögonen...man kan aldrig veta med grodan =)

Morgondagen bjuder på dagis för Tildas del och ett besök till psykologen för min del och Teo får vackert följa med då jag inte har ngn som kan passa honom!
Hoppas bara jag hinner hem till 15 då Tilda ska hämtas hem igen......
Fick höra ikväll att eventuellt kan jag bli sjukskriven för detta vilket innebär att jag har rätt att ha Tilda igen 30 timmar/vecka och jag dessutom sparar mammadagarna....ska höra imorgon. Jag ska vara ärlig och säga att jag inte orkar ha henne hemma som jag haft denna vecka....jag mår inte bra psykiskt av det, jag blir stressad!

Nä nu ska jag vyssja lillgrodan lite som öppnade sina söta små blå!

God kväll gott folk!
Ciao!

1 kommentar:

Hanna, mamma till Ellen sa...

Usch det låter inge vidare camilla, hoppas det löser sig snabbt! härligt att du kom ut i det fina vädret iaf, bra jobbat!! kram på er