lördag 10 april 2010

Solsken och Loppis

God Kväll!
Dagen har gått i ett sen man öppnade ögonen imorse! I går kväll bestämmdes det att jag skulle följa med på en loppis i Höllviken med Åsa!
Sagt o gjort så körde vi tjugo över nio imorse mot Höllviken och dess loppis. Jag är inte mkt för loppisar och begagnat men börjar väl så smått att ändra uppfattning. Dagens loppis var en bra loppis där pengarna gick till barncancerfonden, så man fick ju bidra med nåt =)
Blev rätt så nöjd med mina inköp, hade kunnat handla mkt mer men det var inga måste ha saker, det som inhandlades vet jag kommer att användas!
Annars är det lätt att man plockar på sig en massa och sen väl hemma så används d knappt! Så ja jag är nöjd med dagens inköp...kom hem med d jag behövde till en billig peng!
Fint väder har vi oxå haft idag.....=) dock inte så varmt men solen sken så fint på himmlen!
Vi var hemma igen runt halv tre nånting, fikade hemma hos en väninna till Åsa innan vi stack hemmåt, for inom Ica Toppen i Höllviken o handlade dagens mat och lite annat som behövdes i kylen.
Ska väl tillägga att jag varit barnfri hela förmiddagen då gubben stannade hemma med dom! Ljuvligt skönt att bara få vara jag för ett par timmar........inte mamma eller fru, bara Camilla! Gör jag gärna om igen.......
Väl hemma lagades det middag och efter stack barnen och jag till IKEA med Åsa och hennes dotter Tindra för att kolla lite, tror klockan var halv fem när vi gick och hemma igen halv sju...så då fick gubben lite egentid!
Jag har även hunnit med att sätta igång en maskin tvätt nu i kväll, vikt tvätt samt gått igenom alla Teo´s kläder....
Lagt undan stl 50 och plockat fram 56 istället...märkte att vi behöver införskaffa oss lite 56or till honom, det gapar tomt i lådorna ;)
Nu sitter jag här o försöker knåpa ihopa ett inlägg att glädja mina trofasta läsare med =) Men jag e lite besviken på er alla som läser........VILL HA KOMMENTARER...ett litet livstecken att ngn i detta avlånga land läser min blogg .... hihi. Ja jag vet Hanna att du läser och brukar skriva ;)
Vad står på schemat dom kommande dagarna då........
hmmm
Tilda börjar sin halvtid på dagis på måndag vilket innebär att hon från o med nu bara går på dagis: vecka 1: Tisdag och Torsdag, Vecka 2: Måndag, Onsdag och Fredag.......
Så på måndag är hon fri o då ska vi till BVC för vaccinsprutan...den andra, på eftermiddagen och på förmiddagen mellan kl. 9-12 blir det kyrkans barntimmar........så hon får leka av sig lite.
På tisdag står det prat med BM på BVC...mammasamtal som bara e fokuserat på mig och inte kring mina barn.........det behövs!
Skulle nog behöva en riktig kurator eller psykolog, men BM är en början.........
Nu lämnar jag er med lite foton från idag =) och mina fynd på loppisen.....

En vacker sovandes prins, stl 56 på kläderna denna dag!

Bästa fyndet idag var nog dom rosa Converse-skorna åt Tilda, sen ett par gympaskor att leka ute med....

Jeansjacka+väst till Tilda och ännu ett bra fynd till Teo, PoP overall till hösten för bara 30 ynka spänn. =O Nyskick ska jag tillägga.

Söt liten lekfilt med kaniner på till Teo och en söt bikini till Tildis

2 söta bodisar till grodan =)

2 himla söta mössor till Teo, Laban mössan kan han ha nu och Gullunge-mössan kan han ha till hösten =)

Tilda fick duschat ikväll innan fikan med äppelkakan och vaniljsåsen...men vi uppskattade den mer än våran dotter som rynkade på näsan och nästan tvingade ner 2 skedar...pluttan!

En vaken liten Teo....som inte e så liten längre.....
Nu avslutar jag för ikväll..........Ha en fortsatt bra lördagskväll!
Ciao!

Inga kommentarer: