torsdag 15 april 2010

God kväll

Hej gott folk, hoppas ni haft en bra dag ute i solen idag? Det har varit himla varmt ute, ingen jacka hade man på sig idag bara en liten söt kofta =)
Medans Tildis var på dagis åkte jag och Teo till psykologen i stan dessvärre hade jag en liten halv jobbig incident precis när jag skulle bege mig.
Porten till garaget ville inte öppna sig, tror jag försökte en kvart och till sist gick den upp...vet inte vad som var fel. Det var smått stressande och mer stress är inget jag behöver mer av just nu!
Samtalet gick hyfsat, fick ut en del av mina tankar som tynger mig och lilleman sov hela tiden. Det tog 1,30 timme och nästa gång ville hon att min make skulle följa med så nu ska vi försöka ordna en dag han kan.
Vet inte hur ofta jag behöver gå men vi kom fram till att vi skulle testa KBT behandling, dvs man ska ändra sitt beteende-mönster, bryta sig loss från gamla vanor!
KognitivBeteendeTerapi
Tar hellre detta än att knappra piller........
Väl hemma hämtade jag upp Tilda på dagis o vi for hemmåt, kom hem o lekte lite, påbörjade middagen och Tilda fick hjälpa mig att röra runt i såsen =) Det blev hon väldigt glad över....
Jocke kom hem å vi åt sen gick vi ut, tog en promenad som en hel familj inkl. Nelson...gick till affären där vi stötte på Åsa o familjen.
Slog följe med dom hem så d tog lite tid, barnen stannade till o gungade en stund....
Var hemnma igen klockan 20, då tog kvällsrutinerna över!
Nu sover båda barnen men lilleman lär vakna nu snart för sitt mål kvällsmat, blöjbyte o pyjamasdags.
Så nu rundar jag av här för ikväll och återkommer kanske imorgon igen med nya inlägg eller bilder.
Ha en fortsatt bra kväll! God natt....
Ciao!

Inga kommentarer: