onsdag 7 april 2010

Vackra Vår Väder!

God Afton!
Vilket ljuvligt väder vi har haft idag, helt underbart!
Jag blev så glad för vädret att jag faktiskt klädde på barnen, tog vovven i koppel och gick en lång promenad!
Alla parter blev glada o nöjda men allra gladast vart nog Tilda som fick ha sin lilla vovve med sig som hon så snällt drog efter sig hela vägen!
Vi vart ute i ca 45 minuter i detta ljuvliga vårväder på förmiddagen, hemma igen tog vi oss en fika och Teo fick sin ersättning.
Sen somnade han och jag o Tilda underhöll oss med bok-läsning, ritning och lite bus...
Vid middagsvilan blev hon mkt bångstyrig och ville inte alls vila så vi struntade i det, man får välja sina konflikter!
Hon somnade i soffan istället mellan 15-16, ingen bra tid att vila på men hon somnade snällt i kväll ändå, dock nån stund senare än vanligt!
Efter middagen idag gick vi ut i vanlig ordning med Åsa o Tindra, vi gick till en gård här bredvid som har en fungerande lekplats med gungor och sandlåda....vår gård är nämligen under ombyggnad, dock har inget hänt på lång tid!
Härom dagen vart vi ute och gungade med Tindra o Åsa ... i gråmulet väder men det gick!
Och igår när Jocke var på fotboll passade jag på att bada Tilda innan nattning och Teo som jag nog nämnde var nere hos Åsa!
Nu ska jag gå å byta pyjamas o blöja på lilleman som just i skrivandets stund både har kräkt och kissat ner maken! haha.....
Ha en bra kväll och natt och nu håller vi tummarna på att det är lika vackert vårväder imorgon!
Natti natti....

Inga kommentarer: