fredag 28 januari 2011

Dagis promenaden

Här är bilder från morgonens promenad till dagis denna kalla fredag!
Jag och Teo har varit ensamma hemma och dagen har gått i lugnets
tecken, iaf fram till halv ett!
Teo vilade från halv tio till tolv, så jag tog d lugnt i soffan
framför tv o datorn!
När han vaknade var han på ett mkt gnälligt humör, vilket är
förståeligt med sin feber!
Den vill inte ge med sig.... :(
Själv har jag väl mått lite sisådär, vågar inte riktigt känna
efter då man har två barn att ta hand om om dagarna! Blir bara mer
jobbigt då.....
Men ont i lederna har jag med eller utan Alvedon, febern åker jojjo
fast nu tror jag inte jag har haft ngn feber ikväll!
Eftermiddagen kom o Tilda skulle hämtas hem från dagis...
Väl hemma fortsatte gnällandet från teo, inget var av intresse!
Jag försökte påbörja middagen i tid men likväl blev den sent
färdig :/ men gubben hannt få mat i magen innan handbollen började!
O nu ikväll har Tilda fått fredagsmys framför en film på sin tv,
Cola o chips o nån chokladbitar :) mkt populärt ;)

Nu nattas det barn och det låter som om Teo redan somnat medans dotra
vår har 5 miljoner saker att diskutera innan hon kan komma till ro!
Just nu är det mycket prat om sitt kalas, om vem som ska komma, vad
som ska ätas och om vad hon vill ha! ;) en cykelkorg till sin stora
cykel...sessakorg som Tindra har ;) pluttan

Fick ett tips ikväll av en kär vän, Maria, om att set finns Dora
Utforskaren partygrejor på ett ställe uppe istan så dit åker vi
imorgon :)
Tack Maria!
Jag o Åsa ska ändå upp i stan imorgon o försöka leta present till
barnen!

Ikväll har jag gått o småplockar leksaker, tvätt och disk! Nu är
allt rent på sin plats, rent i köket och i diskmaskinen o fint på
barnens hyllor :)
Så då har vi morgonen fri från det ;)
Fast sätter gubben till att skala potatis när jag är iväg samt
tvätta en maskin tvätt ;)

Nä nu ska jag återgå till nattningen sen blir det chips o Cola
tillsammans med min man i soffan!

Ha en skön fredags kväll!
Förresten, kommer ett inlägg till med lite bilder

Inga kommentarer: