söndag 16 januari 2011

Helgen går mot sitt slut!

Ja då är denna helgen också snart förbi! Veckorna går i en rasande
fart och bara 6 veckor kvar av min mammaledighet!
Vart tog 1 år vägen?!?
När jag gick hemma med Tilda tyckte jag inte det gick så här fort,
men antar att andra barnet bara hänger med i farten.....
Lite synd men jag får passa på att njuta av dessa kvarvarande
veckor :)
Denna helgen har vi fått gjort lite än att bara sitta hemma, vi har
varit på Center Syd o fyndat, fått sålt vår bilstol, jag o Tilda
har varit på Andys lekland med bästa kompisen o hennes mamma!
Nu sover barnen och maken tittar på fotboll! Fick sett solsidan idag
iaf, rätt roligt program! :)
Tilda och Tindra lekte fint på leklandet, jag o Åsa satt o tog det
lugnt mellan varven! Tilda visade prov på ett jävlar anamma i
hinderbanorna! Stolt är jag!!
Dock visade hon oxå prov på sitt humör inne på citygross, ca en
halvtimma hörde jag och resten av citygross inget annat än Tildas
gråt, skrik o trots! Men jag lyckades behålla lugnet ända tills vi
kom ut i bilen! Antar att hon var trött av allt lekande då både hon
och kompisen somnade i bilen hem! ;) dom var svårväckta i garaget....
Små liven :)
Tilda har kommit in i en jobbig period som pågått nu i ca 1 1/2
månads tid, antar att det är treårstrotsen.... Inte så kul! Men det
går väl över och det är ju ngt som alla barn och föräldrar får
genomlida mer eller mindre...känns tryggt att veta att man inte är
ensam i denna mystiska föräldrarroll ;)
Ibland önskar man att det skulle finnas en manual över hur man ska
göra med barn! Hehe.....

Nä nu avslutar jag för idag och önskar alla en fortsatt bra
söndagkväll!

Inga kommentarer: