lördag 8 januari 2011

Rolig Lista!

En rolig lista haha ;-)Hämtad från en vännina!

Vem gör vad i hemmet & i vardagen?

Diskar
[x ] Din man [x] Du - Båda hjälps åt oftast

Tvättar
[/ ] Din man [x] Du - mesta dels jag men maken får sina ryck ibland ;)

Städar hemmet
[ x] Din man [x] Du - här hjälps vi åt ganska ofta faktiskt

Städar bilen
[x ] Din man [ ] Du

Lagar/fixar med bilen (ex däck byten)
[x] Din man [ ] Du

Handlar
[ ] Din man [x] Du

Sköter räkningarna
[ ] Din man [x] Du

Klipper gräset
[ ] Din man [ ] Du - Om vi hade haft gräsmatta så hade d varit jag

Rensar ogräs
[ ] Din man [ ] Du -om vi hade haft trädgård så hade d nog varit jag här med

Vattnar blommorna
[ ] Din man [ ] Du - om vi hade haft blommor så jag igen....haha

Lagar mat
[ ] Din man [x] Du

Hämtar barnen på dagis
[ ] Din man [x] Du

Lämnar barnen på dagis då?
[ ] Din man [x] Du

Dukar
[x] Din man [x] Du - Här hjälps vi åt om inte jag hunnit före ;)

Planernar inför middagar, kalas etc
[ ] Din man [x] Du

Drar in mest pengar i hushållet
[x] Din man [ ] Du

Kissar med hunden
[x] Din man [ ] Du

Byter sängkläder
[ ] Din man [x] Du

Lägger in tvätten i gadroben
[/ ] Din man [x] Du -försöker hjälpas åt men i d stora hela så jag ;)

Kul att se hur sysslorna är fördelade =)

Inga kommentarer: