lördag 15 januari 2011

Kuckeliku.....

...klockan e sju!
Morgonpigga barn man har som vaknar innan tuppen idag, kvart över sex!
Idag är det lördag och vi tänker ta dagen som den kommer...
Igår eftermiddag när jag o lilleman stick för att hämta Tilda
passade vi även på att visa storasyster nya avdelningen och ngt
säger mig att det kommer bli toppen!
Tilda vägrade gå hem, så en timma stannade vi o pratade med fröken
och lekte! Både Tilda och Teo fann sig ganska snabbt till rätta där!
Teo kröp som bara den o man hade kunnat tro att han gått på dagis
hela livet. ;)
Barnen lekte fint o länge!
Så jag tvivlar inte en sekund på att vi fattat fel beslut om att
flytta på Tilda, och jag tror även att inskolningen kommer att gå
bra för båda!
Nu ska vi bara försöka få dit Tildas kompis Lovisa ;) med
lillasyster Isabella....så är kompis skaran komplett! Hihi.... Och
lilla Ellen (Hannas lilla tös) ska även hon börja där nu i januari!
Så d blir säkert bra....
Det bådade ju gott iaf efter gårdagen! Tror vi får besöka
avdelningen lite då o då så båda hinner vänja sig lite innan det
är dax!
Och fröken fick t.o.m hålla lilleman utan protest medans jag klädde
på storasyster....inte illa! ;)
Så jag och min make har med all säkerhet fattat ett helt rätt beslut
med att flytta på storasyster från sin avdelning och kompisar till
Teo, där kommer ju finnas nya kompisar och nåt känt ansikte :)

Nåväl....
Lördag och vi har inga som helst planer som nämnts ovan! ;)
Har ni läsare ngra förslag på vad man kan hitta på?¿

Nä nu får jag nog avsluta och gå och titta till barnen i deras rum,
Teo kröp iväg till storasyster hörde jag! Vilken syskonkärlek!! <3
igår kväll när Tilda satt och åt sitt fredagsmys på rummet kröp
Teo i en rusande fart till henne, han såg ngt han ville
ha....chipsskålen!
Hans projekt att få tag i detta lyckades kan jag ju säga, till
storasysters stora förtret!!
Han drog sig upp till stående fot genom att dra i storasyster, och
där stod han och fick en hand full chips...mumma tyckte han nog för
sen gick det inte att lägga han på golvet utan att han kröp till
henne igen! Plutten! ;)
Nä ny avslutar jag morgonens inlägg!
Ha en bra Lördag!

Inga kommentarer: