fredag 7 januari 2011

God morgon

Sitter just i detta nu helt själv i köket o avnjuter en god kopp
kaffe, hade svårt att somna om! Får väl njuta av lugnet istället
för om en timma börjar vilddjuren att vakna till liv o dagen
börjar ;)
Kan va rätt skönt att få morna sig själv i lugn o ro, att få sitta
o filosofera för sig själv, facebooka o läsa bloggar!
Fick ett mejl på Facebook om att d tydligen är svårt att lämna
kommentarer hos mig :( men d gör inte så mkt när jag nu vet att min
kära blogg har fått lite läsare iaf ;) men visst e d roligt att få
en o annan kommentar!
Men kan erkänna att min blogg är nog inte så jätte rolig att läsa
om man jämför med andra kanske, min blogg handlar inte om
märkeskläder på barn eller vuxna, ja mode överhuvudtaget...inget
intresse direkt! Kanske sticker jag in ett inlägg då o då om
inredning, min uppfattning om fin inredning! Men mest handlar denna
blogg om allt mellan himmel och jord som rör mig och min familj och
vår vardag!
Men visst det kan säkert glädja nån att dela vår vardag ;) och sen
har vi dom som stör sig....som alltid!
Nåväl nog om detta!¡
Jag har upptäckt att blogga från mobilen är mkt enklare än att
behöva starta upp datorn (som tar en evighet) därav alla inlägg på
en o samma dag ;) alla foto man har ligger ju dessutom på mobilen,
känns som kameran är lite passé, lite uråldrigt att använda när
det finns så bra kameror i mobilerna idag!
Men jag hade inte tackat nej till en vacker systemkamera ;) älskar att
fotografera, detaljer, färg o form men mest av allt våra ljuvliga
barn!
Underhålls även av att få skapa kontraster i bilder, mixa o matcha,
klippa o klistra, ramar former o färger... Designa unika foton helt
enkelt är min hobby...när det finns tid!
Tror jag har fel yrke...haha...nä jag har nog valt rätt där! Älskar
att få jobba med människor, att få hjälpa o stödja!
Märker att vår dotter har det efter mig, på dagis är hon väldigt
omhändertagande har jag fått höra, hon är trygg i sig själv! Och
det märks här hemma också, hon är väldigt mån om lillebror! Tänk
att en treåring kan uppvisa sådana maffiga känslor...fascinerande!
Älskade barn!! Vad skulle man gjort utan dom?!?
Med anledning av fotot jag satte in i dagens inlägg vill jag säga att
jag vill ha vår o sommar nu, trött på snön o allt vad d innebär
så som dålig skottning, svårkörda turer med vagn, kallt o blött,
jobbiga påklädningar på barnen! Värme vill vi ha.....
Ha en bra dag kära blogg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Testing testing

ludvigonora sa...

Jag tycker inte att det är svårt att kommentera!
Ska kanske ha ett eget inlägg om hur man lägger in kommentarer :-)
Jag håller med, jag längtar också till vår och sommar, tänk att kunna sitta ute och njuta av kaffe i solen medan barnen leker.

Det är väl upp till var och en vad man vill skriva i sin blogg, de som inte vill läsa behöver ju inte göra det så fortsätt du skriv vad du känner för.

/Madde