tisdag 11 januari 2011

God morgon

God Morgon blogg!
Frukost avklarad och båda barnen glufsade fint i sig den goda
youghorten jag köpte härom dagen! Tilda föredrog jordgubb/smultron
och Teo päron/vanilj!
Så d gick hem hos vår kräsna lilla flicka ;)
Kom o tänka på en sak, Teo börjar på dagis om 4 veckor!! Kanske
dags att sluta med välling om dagarna så han vänjer sig vid mat
ordentligt... Va vi så sena med Tilda med?! Eller är d som man
omedvetet försöker förlänga bebis tiden!?
Med Tilda minns jag att jag ville prova allt snabbare än
rekommendationerna och med Teo har jag dragit ut på det! :(
Nu har vi 4 veckor på oss att introducera fler måltider och
mellanmål, vänja bort honom från välling var tredje timma! Antar
att dagarna får se ut som följer: frukost välling, mellanmål,
lunch, mellanmål, middag och kvälls/natt välling.... Och idag har
vi: frukostvälling, välling, lunch, välling, mellanmål/middag,
välling till natten.... Hmmm
Dags att börja jobba på detta så han kan bli stor ;)
Nu ska jag återgå till barnen och påklädnad....blir en liten
utflykt idag iaf...till Jägersro, är så trött på mobilia!
Ha en bra Tisdag!

Inga kommentarer: