onsdag 19 januari 2011

Tankeverksamhet pågår...

...
Ibland känner jag mig rätt så ensam i mammavärlden trots att jag
har en liten skara vänner omkring mig som oxå är mammor....
Men tyvärr ses man allt för sällan om dagarna, man går här hemma
dagarna i ända i sin ensamhet (med barnen såklart, menar vuxet
sällskap)
Självvalt? Ja till viss del kanske men dom andra har börjat jobba,
flyttat en bra bit härifrån eller hittat nya mammor att umgås med!
Jag är väl lite av en ensamvarg kanske men ibland känns d ändå
väldigt ensamt!
Törstar nog efter ett liv utanför mammarollen....
Tur man snart börjar jobba....natt ;) haha
Nä men ärligt, man går här hemma om dagarna med barnen, försöker
hitta på ngt roligt att göra för barnen, längtar tills maken kommer
hem, går nån ensam promenad med hund och barn!
Fikar sällan med ngn...låter så mysigt när man läser andras
bloggar om deras dagar i mammavärlden! Fikas hit o dit, playdates och
shopping!
Avundsjuk?
Nä faktiskt inte MEN det hade kanske varit trevligt nångång.... Är
verkligen ingen shoppingnisse som kan strosa i stan timme efter timme
och ta fem fikor....nä d e inte jag!
Men kanske nångång.... Tänk om alla varit mammalediga samtidigt i
min krets.... Mysigt!

Nog om mina tankar för idag..,.
Jag har det bra som jag har det, fin familj, underbara barn, underbar
make, goa vänner (vissa umgås jag med varje kväll ;))
Så nä egentligen är jag inte så hemskt ensam! Bara mellan 8-17 ;)

Dags att återgå till mammarollen!
Ciao!

Inga kommentarer: