tisdag 4 januari 2011

God kväll

Fick respons på att jag iaf har en läsare :) Tack Madde för
välkomnandet, ska försöka hålla liv i min helt vanliga blogg ;)
Barnen är nu nattade men tror att Tilda vaknar om en timma för att
få mamma närhet i vår säng :) är ju väldigt mysigt och gosigt att
ha henne där...så länge hon är lugn...inte lika kul när hon har
sina perioder med nattskräck!
Kom att tänka på en sak, hur man som förälder lägger energi på
att beklaga sig hur gnälligt ens barn varit under dagen, hur barnet
trotsar eller inte vill sova, hur barnet inte lyssnar och lyder! Man
får rätt så mkt perspektiv på vardagen när man läser vissa
bloggar här ute i bloggvärlden! Föräldrar till sjuka barn tex...dom
klagar aldrig eller väldigt sällan, och dom om nån har ju rätten
på sin sida att få beklaga sig över hur ex att barnet inte kan äta
själv pga en sjukdom, hur jobbigt vardagen blivit pga nedsatt funktion
i vardagens alla små/stora saker så som att klä sig själv, äta
själv, gå på toaletten själv!
Nä jag ska sluta gnälla över hur jobbig Tilda kan va ibland!
Åter till min värld ;) där det inte hänt så mkt idag.
Teo ställde sig upp i sängen...wow! Hämtade Tilda på dagis, lekte o
lagade middag, varit o handlat lite nödvändigt på Coop bernstorp
ikväll med Åsa :) Nu sitter jag framför tvn o slötittar samt
bloggar :)
Skulle vilja ha er hjälp med en sak, lite råd eller nåt!
Teo börjar ju på dagis snart, på storasysters dagis men dock inte
på samma avdelning :( Där Teo kommer gå finns årgångarna 07, 08,
09 och 10
Och jag ville ha dom tillsammans men det går inte såvida ...o här
vill jag ha råd... Tilda flyttar med Teo till hans avdelning! Är det
fel av mig att vilja ha dom tillsammans? Tilda vill själv ha teo hos
sig säger hon.... Tror jag har bestämt mig för hur jag ska göra men
känner att jag vill ha mer kött på benen ;)
Nu ska jag återgå till tv tittandet!
God afton....

Inga kommentarer: