lördag 22 januari 2011

God Förmiddag!

Lördag och när man steg upp i morse efter en skön sovmorgon hade
maken tagit både barn o hund med sig till affären!
Så jag passade på att ringa 1177(sjukvårdsupplysningen) o fråga om
råd ang Teos stjärt! Fick många goda råd som vi ska prova idag,
just ni vilar han naken i sin säng fick jag veta av maken!
Så efter vår frukost tog jag Tilda med mig och vi körde till
Jägersro för att inhandla idominsalva till Teo som vi ska blanda
50/50 med initiolsalvan och smörja på, tvätta med babyolja o inte
vatten o sen kosten får bli majsvälling, kokt potatis med mkt smör
i, rostebröd!
O blir det inte bättre under dagen sa dom på 1177 måste vi åka o
undersöka det då det ser ut som han fått brännsår! Stackars
liten... ;(

Jag o Tilda passade på att gå inom både lindex o h&m o vi blev nån
påse rikare ;), sen gick vi inom Coop o handla lite!
På hemvägen tog vi turen via pappas grav!
Tände ett ljus och Tilda säger: -sch mamma, morfar sover där i
marken! Han sover länge :)
Tyvärr ser graven misskött ut men när d blir lite varmare ska jag
dit o rensa...vill verkligen inte ha dom gräsliga ogräsen som täcker
graven nu!
Mina trädgårds fingrar kliar ;) har jag nog fått efter pappa!
Saknar honom så otroligt mycket :(

Väl hemma vilade både gubben o lilleman, så d blev tecknat för
Tilda och bloggning för mig ;)
Maken e vaken, o teo vilar än....

Ha en bra lördag o håll tummarna att alla försök o knep hjälper
på Teo! Tack för råden Madde och Ewa, alla råd o tips tages
tacksamt emot!

Inga kommentarer: