måndag 1 mars 2010

Arg och ledsen

Fick ett brev idag i brevlådan från Skattemyndigheten, öppnade och fann att det var ett brev från folkbokförings..nånting.
Jag läste och fann ngt som gjorde mig väldigt arg och ledsen och besviken. Dom har bestlutat att vår son inte får heta mitt flicknamn i mellannamn.
Vår son får inte heta samma som sin storasyster!!!!
Tilda heter ju Holmström Kjellsson
Teo får bara heta Kjellsson
Ngn lag som säger att när man gift sig får barnet automatiskt det efternamn som bärs då....Men hallå jag, mamman heter Holmström Kjellsson!
Ska iaf överklaga........hade inte gjort det om det inte betytt väldigt mkt för mig!
Ni kanske kan tycka att d gör väl inget osv........Men för mig gör det väldigt mkt.
Jag vill att båda våra barn ska heta samma.....och jag vill att mitt efternamn förs vidare då det är efter min far som inte längre finns i livet. Jag vill föra vidare MITT släktnamn genom mina barn.....
Får skriva ett brev o överklaga och förklara i den mån jag kan......funkar inte det har jag väl inget annat val än att ta bort Tildas mellannamn.....barnen ska väl heta samma!?!

Aja.......jag blev iaf väldigt ledsen och uppgiven av detta besked!
Mitt släktnamn ska väl inte behöva sluta med mig?

Nu säger jag god natt och försöker klura ut på vilket bra sätt jag ska formulera mig i mitt överklagande!

Inga kommentarer: