onsdag 3 mars 2010

Onsdag kväll o jag är inte bättre.

Nä jag är inte bättre eller jo eller d beror på hur man ser på det!
Feberfrossan är borta, ont i kroppen har jag inte längre men jag har min axel-spärr kvar som jag känner e på väg upp i nacken.
Och sen har jag min hosta kvar som nu har blivit en blodig hosta, är andfådd för minsta lilla och ont i bröst o lungor när jag hostar så imorgon har ja fått en tid till läkaren för en koll....misstänker som sagt lunginflammation men d e märkligt när jag inte har ngn feber längre. Bara det inte är ngt allvarligt eftersom jag hostar blod i slemmet!

Efter läkarbesöket ska jag till BVC och väga lilleman om jag inte blir skickad till röntgen dvs.

Så dagen har inte varit så himla rolig, handikappad av min arm vilket inneburit att jag inte kunnat bära eller lyfta upp Tilda dock har det inte varit ngra problem me lilleman eftersom han e så liten än tack o lov.
Det enda jag inte kunnat göra med Teo är att få honom att rapa på axeln. Men allt d löste sig när mamma o thore kom vid halv ett idag och tog över med barnen eller framför allt Tilda. Hon blev eld o lågor när mommo kom dock slockna hon av utmattning i sängen med mig kl 15. Inte bra att sova efter 15, då e hon svårsomnad till natten......men hon somnade ändå relativt tidigt ikväll! Jag lämnade hennes sida runt kvart i nio och då hade hon sovit en kvart redan!

Jag har fortfarande problem med att luta mig tillbaka i soffan och även denna natt lär väl tillbringas i Tildas fåtölj...sittandes dvs då lungorna o bröstet trycks ihopa när jag lägger mig ner o gör ont som sören!

Bilder får komma en annan dag, har inte orkat sitta här vid datorn o pyssla med sånt alls idag.

Tack än en gång mamma o thore för att ni kom ner idag för att hjälpa mig! Jag är oerhört tacksam för detta! Ni är verkligen guld värda och Tilda uppskattar besök av mommo =)
Nu sover Tilda dock hur länge vet man aldrig, Teo sover han med men han lär vakna snart för sitt sista mål innan natten......

Ngt positivt känns det när man fått se solen hela dagen idag, äntligen är våren på väg! Finns d ngt mysigare än att höra vårfåglarna kvittra in den stundande våren? Och få se allt grönt o hur växterna börjar blomma upp o få färg? Eller få känna vårens första solstrålar värma ens kind efter en kall vinter? Love is in the air....trallalllallaa! ;)

Nu börjar det att bli jobbigt att sitta här så jag avslutar nu!

Ciao!!!

2 kommentarer:

Hanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
hanna, sa...

Men usch ska du gå o bli riktigt sjuk nu när våren börjar komma och teo vill vara ute och åka vagn med mig o Ellen ;) skönt att din mamma kunde komma o hjälpa dig, det är guldvärt!!! krya på dig!!!!! puss o kram