fredag 5 mars 2010

Fredag kväll och den kommer att....

....spenderas på akuten!
Varför?
Jo för att lung-läkaren som min disktriktsläkare konsulterat med ringde mig nu vid 17-tiden och ställde massa frågor om min sjukdomshistoria. Jag svarade så sakligt jag kunde och hon tyckte att min sjukdom idag var tveksam eller vad hon sa....avvikande sa hon visst!
Eftersom jag inte har feber och detta med lungan, hostan och smärtan i axeln kom så akut misstänker hon att jag ev. har en blodpropp i lungan som hon helst vill att jag ska kolla upp ikväll med en skiktröntgen. Tjoho va roligt att få d beskedet......o tjohoo va kul att spendera sin fredagskväll på akuten istället för att va hemma me min underbara familj o kurera mig.
Men visst det är ju bättre att kolla upp så att det verkligen INTE är blodpropp.....
Fick veta av mamma att pappa hade ngra blodproppar men när läkaren frågade mig om ngn i min familj haft sånt sa jag nej! hmm.......

Håll tummarna på att det inte är blodpropp........det är allvarliga saker! Suck o snyft
Nu måste jag bege mig till akuten så jag kommer hem iaf före 3 inatt!

Ciao!!!

Inga kommentarer: