måndag 22 mars 2010

Kvällsmys

Rogivande skogspromenad hade varit mysigt!
Dock är inte Bokskogen så mysig att promenera i längre då man är i princip uppvuxen där...haha...
Tänkte fortsätta på föregående inlägg, jag avslutade med att vi skulle hämta Tilda på dagiset.
Väl på gården igen stötte vi på kompisen Tindra o hennes storasyster Hanna, barnen lekte en stund och innan vi skulle gå in så frågade Tindra om Tilda ville följa med till "Kyrkis".
Pratade med Åsa sen och fick veta att det var Kyrkis mellan 17-19 och det bjöds på mat och lek o pyssel för dom små. Jag ringde maken min och frågade om det var okej att vi gick dit och käkade där istället för hemma.
Kände att Tilda behövde få leka av sig en stund till med sina gårds-kompisar!
Vi kom till kyrkan och jag tror inte jag bar på Teo mer än 10 minuter max under hela tiden som vi var där, han var en populär bebis och vandrade från famn till famn =)
Mamma o pappa fick lite egentid.....i kyrkan! haha
Tilda sprang så fint o lekte med dom andra barnen, dock mest med Tindra och Leia.
Nu nattar gubben Tilda i vanlig ordning och jag sitter här...
Teo´s hosta har inte varit lika ihärdig idag så vi avvaktar med att åka till barnakut...får se hur den utvecklas nu framöver!
Min smärta i bihålorna har inte varit lika grym idag så även jag avvaktar med att kontakta VC.
Snart är det dags för Svenska Hollywoodfruar, och just nu går Håkans Bar på tvn som jag slötittar på.
Nu kom maken ut från dotterns rum, nästan rekord att hon somnade så fort och att han INTE somnade.....antar att allt lekande idag både på dagis och i kyrkan tog musten ur vår lilla energiknippe =)
Kanske vi ska göra om....haha.
Nu avslutar jag för idag och försöker klura ut morgondagens inlägg =) måste ju hålla er ajour eller up 2 date vad som händer i 2 barns mammans vardag....haha.
Nu ska jag ut i köket o pussa på min underbara make!
CIAO!!!

Inga kommentarer: