måndag 8 mars 2010

Barnfri en stund

Ja då har svärmor varit här o hämtat en mätt o belåten liten grabb!
Nu är jag barnfri en stund, ska passa på att lägga mig på soffan o blunda en liten stund eller kanske ända tills d ringer på dörren =)
Svärmor skulle även hämta upp Tilda från dagiset så det slipper jag det med idag =)
Känns skönt att få en liten eftermiddag för sig själv innan kvälls rutinerna sätter igång igen!
Tack svärmor/farmor!
Älskade barn, vad ni är vackra!
Mamma o pappa älskar er mer än livet självt!
Tänk att vi fått så vackra och snälla barn.....peppar peppar...hihi
Tilda är snäll (för det mesta iaf när hon inte har sina trotts) och väldigt lättlärd, pratar på som bara den om än det ena än det andra! Långa som korta meningar och frågor! Frågar hon en sak kan hon säga svaret 10 minuter efter att man själv sagt det =) Så duktig! Hon lär sig fort nu, verkar vara inne i en stor lärnings-fas, drömmer mkt om nätterna och pratar i sömnen!
Teo är oxå en snäll liten kille, sover mest och äter mkt!
Det verkar som om han fortsätter i samma anda men vi får se, vågar inte ta ut ngt i förskott...han är ju dock snart bara 4 veckor! =)
Det kan ändras fort.....
Han vill redan lyfta på huvudet, han är stark och tittar mkt dit ljuden kommer ifrån och han försöker fokusera blicken!
Attan va man glömmer fort när var o hur bebisar går igenom sina faser...det har varit att gå ut på internet o läsa på! =)
Nu ska jag stänga ner datorn o blunda en stund och när jag vaknar vill jag se solens strålar stråla in genom våra fönster och lysa upp min vardag!
CIAO!!

Inga kommentarer: