torsdag 4 mars 2010

Läkarbesök och Torsdag kväll.

För er nyfikna och oroliga ska jag nu berätta för er vad som fattas mig eller iaf tror vad som fattas mig!
Läkarbesöket tog tid då han väldigt noga lyssnade på mig vad jag sa och sen lyssnade han väldigt noga och länge på lungorna, jag förklarade att jag hostade blod och det kunde nog bero på att ett kärl spruckit när jag hostar och är återkommande.
Han hörde ngt på höger lunga men han tyckte inte det lät som lunginflammation eftersom jag inte har ngn feber som man brukar ha när man får lunginflammation.
Men jag har de övriga symptomen så som tungandad...dvs d känns som man sprungit ett maratonlopp när man gått till toaletten från soffan typ, huvudvärk och värk när jag hostar och ligger.
Han skickade en remiss till röntgen för att utesluta ett brutet revben eller ett hål på lungsäcken.
Innan jag fick tiden till röntgen skulle jag ta ett CRP/sänkan typ och en temp......tempen va normal, 36,7 vilket jag redan visste....Crp´n den va d värre med........den låg på 200 och på en frisk vuxen ska den ligga på mellan 0-15 =O
Detta gjorde läkaren lite förbryllad men han skrev ut Kåvepenin så skulle jag återkomma om 10 dgr för ett nytt CRP.

Väl på röntgen så röntga dom lungorna och svaret skickades till läkaren på vårdcentralen så honom ringde jag när jag var på väg till bilen.
Fick då veta att han trodde det var lunginflammation men han skulle konsultera med en lung-läkare för att få en second opinion....hoppas dom inte upptäcker ngt annat!
Det är dock lite märkligt att man har lunginflammation utan feber.......

För övrigt mår jag bra igen, ledvärken verkar ha försvunnit ngt och mycket är nog för den hjälp mamma och Thore gett mig.....all avlastning!
Imorgon blir min första dag själv med rutiner och 2 barn varav ett ska till dagis kl 9! Men d ska nog gå.......=)

Nu lämnar jag er med ngra bilder!

En sur Tilda samt en trött Tilda innan dagis dags

En söt och pigg liten prins!

Här har vi en storasyster som mer än gärna klättrar upp till lillebror för att hjälpa till med att ge napp, pussa o krama! Pluttan...Nu har hon dessutom lärt sig säga Teo!

CIAO!!!

Inga kommentarer: