måndag 1 mars 2010

Måndag kväll

Go afton.

Måndags kvällen är kommen och Tilda är lagd för natten, Teo sover en stund och maken min ligger i ett bad och jag sitter här o filosoferar!
Kvällens inlägg innehåller inga foton, ni har ju fått så många redan att hovra er i =)

Dagen flöt på bra även när vi hämtat hem prinsessan från dagis, jag fick till och med lagat middagen färdig tills älsk kom hem! Inte illa för att vara mig .... haha
Så idag har varit en bra dag, hoppas resterande dagar av veckan går i samma lugna takt och då hoppas jag väl mest på att onsdag ska gå smärtfritt.
Onsdagar är nämligen Tildas hemmadag från dagis, övriga dagar går hon till dagis mellan 10-15(mån,tis) och 9-15(tors, fre)!

Kvällen hittills har inte bjudit på så mkt, vi käkade lasagne när gubben kom hem, hunden rastades, lilleman matades, Tilda lekte me pappa, pyjamas på bägge barnen och kvällsvälling sen var d natti natti för dom.
På tv går det inget speciellt, jag slötittar på familjen annorlunda och efter det ska vi se spårlöst.
Förstår inte hur man kan ha 10 barn!!! Har svårt med 2 .... haha! Tror inte det blir fler av den varan här hemma......Tror?!? Jag VET att det INTE blir fler........2 räcker bra till.

Jag har förresten hunnit med att boka dopet till Teo nu ska det bara inhandlas inbjudningskort så man kan få skickat dom till alla 60 gäster.......haha! Tror dock inte att alla dyker upp, brukar ju bli så att folk inte kan o så.
Mamma ska brodera in barnens namn på dopklänningen som Tilda döptes i, Teo ska ha den han med bara ändra bandet från rosa till blått! Dopet kommer att ske i Maj månad och gudmor ska vara min syster så hon kommer ifrån Schweiz då, gudfar vet vi inte än vem vi ska välja eller om vi ens ska ha en gudfar! Vi får se.......
Kyrkan och prästen är den samma som för Tildas dop och vårat bröllop, himla roligt att få ha samma präst...hon var helt underbar!

Lite mer personligt nu då......den senaste veckan har jag mått himla dåligt, tror det varit en kombination av förlossning-babyblues, Tildas trotts och ögoninfektionen som gjorde att hon fick va hemma hela veckan från dagis, ångesten inför idag då man skulle bli själv.
Jag har gråtit och stängt in mig och inte riktit förstått varför jag gråter....jag har en förmåga att stänga in mig själv när jag mår dåligt hellre än att låta ngn se mig vara svag!
Känner nog själv att jag skulle behöva prata med ngn innan det går för långt.

Glasgolvet jag står på är på väg att krackelera, än så länge är det bara en liten spricka men den kan lätt bli större...(metafor för min depression jag använder mig av-under glasgolvet finns en djup, svart och mörk brunn)
Nu börjar lilleman vakna till liv............får nog avsluta för ikväll.

Hanna, tar gärna en fika imorgon =) Hör av dig ikväll eller under morgondagen.

Ciao!!!

Inga kommentarer: