fredag 19 mars 2010

Fjedasmjys aka Fredagsmys

God förmiddag härliga fredag!

Bilden här över ritade jag tillsammans med vår dotter i onsdags när hon var hemma från dagis, hon älskar att rita och vill att man ska rita med henne. Hon väljer vilka pennor man ska använda, vilket papper man ska rita på och vad man ska rita. Dock löd jag inte henne denna gång utan bara ritade på och där är resultatet! =) Tilda tyckte den var så fin så den skulle få hänga på linan i hennes rum så alla kan se den...tack älskade prinsessan!

Jaha...varför har jag inte skrivit blogg igår? För lite sömn gjorde att orken inte fanns att uppdatera eller ens sitta framför datorn! Igår hade jag en dag då jag gjorde absolut ingenting! Å sånna dagar har man ibland när man har en nyfödd som har svårt att komma till ro vissa kväller och nätter! Ljuva mammalivet...hihi.

Min makes besök till Vårdcentralen i onsdags visade inget utslag på något annat förutom ett ilskt litet virus som inte vill lämna oss ifred! Detta lilla virus har nu hoppat över till min hals och det gör grymme ont på kvällar och nätter. Doktorn på Vårdcentralen skyllde detta virus på dagis...och det antar jag att jag får hålla med om. haha..... Finns ingen medicin att få, bara uthärda! Så ligger det till....Ska vi aldrig bli friska??

Var på Bvc besök igår för vägning av lilleman, och allt var bra med honom förutom då hans förkylning vi har smittat honom med...ännu flera dagis baskilusker! Han väger idag 3320 gram, längden får vi veta nästa vecka när det är hans första läkarbesök inbokat! Hoppas då på en vikt på iaf minst 3500 gram! Teo börjar växa in i sina 50 kläder nu iaf =)

Idag är det fredag och enligt vår fina dotter innebär detta som titeln lyder - Fjedasmjys! hihi...gullunge! Ja det blir god middag såsom fläskfilé och potatisgratäng med rödvinssås och ett glass vitt vin till dricka och saft för Tilda, efterrätt blir Vienetta glass! Till kvällen får sessan vara uppe en stund längre för att få lite mys med mammsen och pappsen, sina chips och lite choklad och ETT halvt glas Cola! Vi har istället för lördagsgodis skapat en liten fredagstradition istället...är inte mkt för lördagsgodis!

I helgen händer inte så mkt, bara umgås som en familj och försöka göra ngt roligt tillsammans som alla kan ha glädje av.....undrar va det kan vara?! Förslag tack....

Nästa vecka ser jag fram emot.....eller ja nästan iaf. Bilen ska besiktigas på tisdag, misstänker att den inte går igenom. Men sen på Onsdag kommer syrran från Schweiz hit och stannar till den sista Mars! Ska bli himla roligt att få henne på besök igen!

Nu tänkte jag avsluta här! Har lite att stå i medans lilleman sover.....

CIAO!!!

Inga kommentarer: