söndag 14 mars 2010

Söndag kväll....

Söndagen är snart över och en ny vecka tar form! Veckorna bara flyger förbi tycker jag....
Idag har inte hänt så mkt....
Jag och barnen tog en runda till affären imorse medans gubben sov vidare, tänkte vi skulle överraska honom med goda frukostbullar när han vaknade!
Solen lös så vackert och värmde våra frusna kroppar, helt ljuvligt väder var det på morgonpromenaden...inte så värst kallt alls!
Väl hemma hade maken redan stigit upp och väntade på oss, vi käkade frukost och ett sms damp ner i min mobil.
Det var kära Hanna som messade så tidigt... =P
Hon ville ta en promenad med familjerna och vovvarna....och det gick vi med på!
Så halv elva begav vi oss ut på en långis promenad....fast nu var det lite kyligare i luften dock lös fortfarande solen så d va nice!
Tror vi var ute i en timma ungefär....riktigt mysigt!
Några bilder på denna promenad finner ni på Hannas blogg - länken finner ni till höger här bredvid lite längre ner på sidan!

När vi kom hem från promenaden gick jag o Tilda för att ta våran middagsvila och jag tror vi sov i 2 timmar...haha! Riktigt skönt....
Tilda vaknar först då jag tror att hon hör att morbror onni o mommo samt tjore öppnade dörren o sa hej!
Överlycklig blev hon då hon tjatat hela morgonen om att morbror ska komma o rita så jag fick ju ringa o fråga imorse om dom ville titta förbi.

Nu på kvällen har vi inte gjort så mkt....busat på golvet med teo, myst i soffan, små städat och nu har vi vuxen tid framför tv´n.
Kan små bebisar bli förkylda?!? Tror att Teo fått en liten släng av Tildas hemska förkylning...han nyser ut grönt snor o inte e d lite direkt heller! Bara han inte blir sämre och att det är RS-viruset....hemska tanke!
Här är ngra foton som togs tidigare idag....


Tilda vill ge bappis till lillebror och Nelson vill vara med o mysa


Storasyster vill gärna pussa på lillebror och hålla handen...
Mammas o pappas sötnosar =)


Söta bilder på storasyster Tilda...Undrar om hon är närsynt ;)
Busfian är igång....

Grodan Teo myser en stund på golvet

I veckan som kommer händer inte så jätte mkt direkt...hoppas på lika vackert väder som vi haft idag gör jag.
Tilda ska på dagis igen efter ngra dagars uppehåll pga grymme-förkylning, jag ska till läkaren imorgon på f.m och på torsdag ska jag och Teo till BVC.
Annars är d rätt lugnt på schemat!
Nu tänkte jag mysa lite till med maken innan det är dags för sängen!
Ha en fortsatt trevlig söndags afton och en härlig vecka!
CIAO!!!

1 kommentar:

hanna, sa...

tack själv för promenaden! tycker Teo ser helt stor ut på bilderna! han växer på han! sov så gott kram