måndag 1 mars 2010

Mars Månad!

Ny månad och morgon-rutinerna avklarade, nu sitter jag här o njuter av lugnet och "ensamheten".

Morgonen började som vanligt med en yrvaken Tilda kl halv sju, på med tv´n, ny blöja och lite mys innan morgonvällingen. Teo sov gott så Tilda fick all uppmärksamhet på morgonen.
Jockes larm ringde sju och det var dags att återgå till verkligheten, dvs jobbandet!

Jag har inte längtat efter denna måndagen kan jag lugnt säga, men den gick lugnt till iaf!
Jocke stack till jobb och jag bytade om på Teo till dagens outfit, bytade blöja och gav honom en flaska ersättning...nöjd o belåten somnade han om och all min tid gick nu till Tilda!
På med Mora Träsk och lite sång och dans, vid detta laget har jag hunnit med att dricka 4 koppar kaffe ;)

Hon sätter sig ner i sin nya stol och tittar och sjunger lite samtidigt som hon äter på Marie-kex, jag gör hennes frukost välling och hon sätter sig till rätta i soffan och myser!
När klockan slår nio går vi o klär på oss mina kläder och sen Tildas kläder, lägger Teo klädd o varm i vagnen, klär på Tilda overall och allt annat hon ska ha på, sätter henne på plats i vagnen och vid detta laget är klockan nu halv tio.

Sakta men säkert beger vi oss till dagiset och bägge barnen har somnat i vagnen! haha.....
När sessan är lämnad så går jag o Teo inom affären innan vi beger oss hemmåt för att gå ut med Nelson, vi är väl ute en 20 minuter nåt sen började jag frysa häcken av mig i snön! Trodde d skulle va slut på detta snöande nu!!!

Teo vaknar lagom tills vi kommit in igen och han får en flaska ersättning och nu ligger han här bredvid i sin sitter och halv sover nöjt medans jag sitter här o skriver =)
Jag njuter av lugnet och vuxen-tiden. På schemat för mig står nu diska, hänga upp tvätten, små plock och efter allt fejande tänkte jag försöka vila lite.

Ha en skön måndag för det tänker jag ha!

Här har vi Tilda i sin nya tv-stol framför Mora Träsk...älskade pluttan!

Tilda läser saga för mammsen och lillebror somnar gott till rösten från sin storasyster!

CIAO!

1 kommentar:

hanna, sa...

fika imorrn? kram