torsdag 11 mars 2010

Sköna Torsdag...eller inte

Idag känner jag att jag måste få ventilera mig lite, min blogg idag får vikariera som en liten klagomur. Blir alltså inga foton i denna uppdatering.

Jag känner mig rent utmattad både mentalt och fysiskt! Antar att min lunginflammation tar ut sin rätt nu samt förlossningen! Det var ju trots allt inte så länge sen som jag födde en liten son!
Och ha en 2 åring hemma tar också ut sin rätt!
Jag skulle inte önska det annorlunda, det får ni absolut inte tro....d e bara det att det blivit för mkt på en o samma gång just nu!
Tilda dessutom fick bli hämtad från dagis idag då hon fått en rejäl förkylning med en ev. feber på gång...dock hade hon ingen feber nu när jag tog tempen men hon ser lite hängig ut så hon ligger här bredvid mig i soffan och tittar på Dora...så klart =)

Teo sover han med....tycker han vänt på dygnet lite! Men d e väl så bebisar är antar jag....
Denna vecka har jag inte fått sovit mkt och det är just d som jag känner är jobbigt plus allt annat!
Jag visste när vi planerade ett barn till att d kommer att bli tufft och egentligen tycker jag inte att det är så jobbigt. Förutom just nu när d blivit för mkt för mitt psyke!
Förlossning, förkylningar, lunginflammation, 2 årstrotts ja det ena avlöser det andra...känner att jag inte fått ngt andrum till att vila upp mig.
Lite e kanske mitt eget fel....föräldrar vill att vi ska be om hjälp men vem ber om hjälp att passa barnen då orsaken bara är för att få sova?!?
Kanske finns dom som gör så men jag känner att jag vill inte ha barnledigt från mina älskade barn för att sova då städar jag hellre eller tvättar typ!
*suck*
I dag var jag ju på BVC med Teo för vägning och jag passade då på att få en tid till sköterskan för att få prata ut om bara mig och inte om barnen! Men vad jag nog egentligen behöver är att få gå till en psykolog för att prata om saker o ting som ligger o gror i min själ, saker som jag inte bearbetat över huvudtaget!
Åter till BVC besöket....
Teo vägde idag lite över 3100 gram och hade vuxit sig till 50,5 cm! Stora killen....nästa vägning blir nästa torsdag!
Nu ska jag mysa lite med prinsessan!

CIAO!!!

Inga kommentarer: