fredag 12 mars 2010

Teo 1 månad

I dag är vår lilla prins 1 månad, var tar tiden vägen?
Tycker inte det var så länge sen som man var på BB o födde ut den lilla knodden! hihi...

Dagen idag har inte innehållit så mkt....
Fick sovmorgon till halv sju imorse, det var skönt...maken min tog Tilda i natt då hon varit orolig i natt av sin förkylning o hosta! Garanterat att det utvecklas till öroninflammation!!

Teo fick mat imorse när han vaknade sen var han vaken ända till omkring halv nio....jag o Tilda passade då på att lägga ut en filt på golvet, la lillebror på filten och lekte lite med honom. Himla kul och se när storasyster försökte sig på att leka med lillebror....och himla roligt att se hur med Teo var på alla rörelser! Nu börjar det hända lite grejer med hans utveckling....det är nu det roliga börjar tycker jag! =)
Han är vaken längre stunder, fixerar blicken och följer föremål med blicken om än lite hackigt men dock, försöker sig på att ge svarsleenden och ljud genom att öppna munnen o forma den som ett o typ men inget kommer ut...plutten!

Mamma och Thore kom över en stund tidigare idag så jag kunde gå ut me vovven utan att behöva klä på barnen i detta hemska väder, dessutom är Tilda som sagt genomförkyld så jag behöver ju inte utsätta henne för mer taskigt väder,visserligen tar inte barn skada av att få va ute i ur o skur men varför utsätta det för dom när man inte behöver =)
Jag tog då med Nelson på en promenad ner till affären för att handla så tog jag två flugor i en smäll, hund-promenad och inhandling inför helgen!

Ikväll är det fredagsmys och om jag inte visste detta så har jag en 2 årig dotter som hela tiden påminner mig att det är fjedasmjys .... pluttan!
Har även fått tvättat och städat lite, tänkte fortsätta dammsuga nu.

Lämar er med några foton som togs tidigare idag.....
Nu väntar jag på att klockan ska börja närma sig fem så jag kan påbörja maten!
Ha en skön fredag!
CIAO!!!




Inga kommentarer: