lördag 20 mars 2010

Gråtrista lördag...

God afton kära läsare!

I dag har varit en jobbig dag...
Natten som gick sov man himla dåligt...somnade nog inte förrän kl 04 och vaknade igen 06,30.
Gubben skulle vara snäll o ta Teo i natt och jag skulle bara lyfta upp Tilda i sängen typ och få sova en oavbruten natt, jag välkomnade den sömnen med öppna armar! Men där misstog jag mig, jag fick inte sömn pga grym tandvärk (antagligen för mkt godis), så när Teo vaknade för mat halv ett tog jag honom istället och lät Jocke sova vidare....sen somnade han och jag försökte få sömn men icke....tror jag somnade av utmattning runt fyra tiden!
Då vaknade Teo men Jocke steg upp för att ta honom.....Tilda sov dock vidare under allt ståhej!
Långt borta hörde jag Teos gråt hela tiden, vet inte om jag drömde eller om det var verklighet....klockan halv sju vaknar jag av ett konstant gråtande som bara blir värre o värre....då ligger pappa o Teo på soffan och försöker få sömn, en yrvaken Tilda som satt på Pippi på tv och leker med sin traktor framför tvn och jag inser att jag får bli uppe o låta Jocke ta sig in till sängen o få sova ut för jag hade inte drömt att teo grät!!!
Dock valde han att bli uppe o vila senare på dagen......
Hela dagen har det hållt på med gråt och gnäll all vakna tid....det tär rätt mkt på ens psyke, speciellt om man sovit dåligt dessutom! Så idag har vi gått lite varandra på nerverna, smått irriterade har vi varit! Fullt förståeligt.....vi har sovit dåligt båda två i natt!
Nu har jag dock fått Teo att sova i en timma och han sover än....hoppas hoppas hoppas han har en bättre natt i natt.....han måste ju vara utmattad stackaren efter allt gråt o skrik! Han har max sovit en kvart i stöten idag.....
Misstänker magont.......men kan oxå vara så att han har ont i bröstet av hostan?!?
Nåväl....denna lördag har inte varit rolig och inte har den varit bättre av att det varit så disigt och muligt och regnigt ute idag!
Tilda har inte riktigt blivit sysselsatt idag...synd om henne! Men vid sex tiden fick hon lekbesök av Tindra så då var det full rulle i en timmas tid och nu sover hon gott!
Teo fick kläder av Åsa som hon köpt på en av loppisarna hon varit på... =) Tack så mkt för dom fina kläderna =)
Nä nu ska jag försöka njuta av lugnet före stormen ;) och btw har ingen tandvärk längre!
CIAO!!!


Här har vi Tilda framför Pippi kl 06,30 med traktorn i högsta hugg

En mycket trött pappa med sonen på bröstet

Och här har vi en tyst o sovande Teo ikväll...änteligen!
Hoppas få en bättre söndag med både väder och vind samt humör och glada barn!

Inga kommentarer: