tisdag 23 mars 2010

Puh vilken afton

God kväll gott folk!

Jaha änteligen sitter man här i lugn o ro och kan uppdatera lite i sin blogg....
Dagen som gått har varit lugn och behaglig, tack o lov....Tilda har varit på dagis och jag och Teo har varit ensamma hemma och bara tagit det lugnt!
Det var välbehövligt då Teo sovit oroligt på natten, vi gick och vilade en stund på dagen och det var riktigt nice!
Gick och hämtade Tildis från dagis och solen sken så härligt, dessvärre var det inte lika varmt som solen gav sken av att vara!
Väl hemma satte jag igång Dora till Tilda....lite Pippi-paus....gav lite mellanmål och satte igång att städa lite och tvätta golven, hängde upp tvätten och skalade potatis.
Mitt mål var att ha ett städat och fint hem med maten klar tills maken kom hem....lyckades rätt så bra faktiskt med detta!
Maten stod nästan på bordet när han kom hem så vi satte oss ner för att käka.....
Det var bråttom må ni tro då han skulle iväg med en kompis och kolla fotboll.....MFF´s hemma premiär!
Så jag blev ensam med bägge barnen och nattningen.......puh vilket jobb!!! Riktigt glad att jag inte alltid står själv med detta för det var riktit jobbigt att parera in Teos matning och somning med Tildas natt-tid!
Hon fick vackert bli uppe till kvart över åtta....fram tills dess gjorde jag massa försök att få Teo att somna men det var förgäves och under tiden blev Tilda mer och mer bångstyrig och bråkig, gnällig och dann! Hon slogs och skrek och grät om vartannat och lilla mammsen hade svårt att hålla humöret till sist.......fast denna gången började jag skratta istället för att bli arg förhon var så gullig, sa fel saker hela tiden. Usch va hemskt och skratta åt sin dotter men å andra sidan e d bättre än att bli arg och säga saker man ångrar!
Jag gjorde välling åt henne och jag tog Teo med mig i famnen och satte mig ner för att natta Tilda och båda barnen somnade till slut!
Och nu sitter jag här och njuter av lugnet.......har sån grymme huvudvärk och jäkligt ont i bihålorna igen!
Snart är gubben hemma igen ... undrar om dom vann? i pausen stod det 2-0 MFF iaf har jag för mig. =)
haha....såg på Petra Mede Show igår och jag och min man kunde inte sluta asgarva när vi hörde detta: What a handsome face!
Vad låter det som när man säger det högt? Är det engelska eller är d ngt på skånska?!?
Haha...va d han som fes...låter d som på urskånska! Hur kan man bara komma på nåt sånt??? hehe.
Nä nu ska jag kolla lite bilder jag tog tidigare idag och sätta in i ett eget inlägg!
Imorgon kommer äntligen min syster hit....Kul kul.......
CIAO!!!

Inga kommentarer: