lördag 6 mars 2010

Lördag o solen skiner vackert utanför

Jag får väl uppdatera er nyfikna läsare om vad som hände igår på akuten! =)
Jag spenderade min fredagskväll på akuten mellan 19 och 01,00, himla spännande! NOT...
D gick ändå relativt fort, d som drog ut på tiden var ju svar och läkaren typ.
Dom tog en massa prover, satte in en nål i armvecket för ev. kontrast och fortsatta prover, så slapp dom sticka mig flera gånger. Blir skickad på skiktröntgen...den varma kontrasten var inte så rolig direkt...man kände hur hela kroppen blev skåll-het typ och sen fick jag kräkkänslor och blev illamående och yr vilket i sin tur skappade panik-känslor. Men det var över på ett kick visserligen men gud vad obehagligt!
Svaren kom och jag väntade på läkaren i all oändlighet tycker jag....Tur jag hade mammsen med mig hela tiden =) Tack mamma, d va roligt att ha dig med...speciellt när tröttheten tog ut sin rätt och du började höra steg och jag såg vita rockar o gubbar i ögonvrån.........haha.......hjärnspöken! Tack!
Åter till uppdateringen..........hehe
Ja läkaren kom o berättade att det var Bara en lunginflammation trots att jag inte uppvisar ngra direkta symptom men men......diagnosen är ändå densamma!
Jag har lunginflammation utan att ha feber och utan att ha ngra andra symptom eller vara medtagen, jag är ju frisk tycker jag! =)
Men visst måste jag erkänna så mår jag kanske inte så himla bra egentligen men som nybliven mamma och mamma till en 2 åring så har man inte tid att vara sjuk!
En mamma ska alltid vara på "jobbet" 24/7-twentyfourseven i princip!

Så nu vet ni läget! Inget mer att oroa sig för.......nu käkar jag på som vanligt med min antibiotika, återbesök väntar om 10 dgr och en ny röntgen om 6-8 veckor!
Dags att återgå till arbetet med Teo =)......som jag saknade honom igår kväll och natt ja o givetvis min prinsessa med så klart!

...en trött Tilda på väg till dagis och
en lika trött lillebror i "grottan" bakom storasyster

Vilken sötis fossing =) gosa gosa gosa ...
CIAO!!!

Inga kommentarer: